برنامه انتخاباتي جوليان آسانژ منتشر شد

امروز سايت "ويكي ليكس" برنامه انتخاباتي "جوليان آسانژ" موسس اين وب سايت افشاگر را براي شركت در انتخابات استراليا منتشر كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، در ادامه اين برنامه آمده است كه وي دست كم در سه منطقه استراليا راي اكثريت را بدست خواهد آورد. گروه هواداران آسانژ در ادامه خاطر نشان ساخته اند اين "شرم آور" است كه در صورت پيروزي آسانژ بدليل محدوديت اعمال شده از سوي دولت انگليس وي قادر به سفر به استراليا و نشستن بر كرسي پارلماني را نخواهد داشت. 

آسانژ كه متولد كشور استرالياست سال گذشته اعلام كرده بود كه براي كسب كرسي سناتوري در انتخابات سناي آن كشور بعنوان نامزد انتخاباتي شركت خواهد كرد. وي هم اكنون در پناهندگي سفارت اكوادور در لندن به سر مي برد و بدليل موانع قضايي اي كه برايش ايجاد شده  امكان خروج از انگليس را ندارد. دولت سوئد مدعي است كه آسانژ مرتكب جرايم اخلاقي شده است و از دولت انگليس خواسته تا طبق قانون استرداد مجرمين وي را به دولت سوئد تحويل دهند.

"گرگ بارنز" وكيل تازه منصوب شده از سوي اسانژ براي كارزار انتخاباتي اش اظهار داشته كه طبق نظرسنجي هاي انجام شده آسانژ مي تواند آراي بالايي را از آن خود سازد. با اين حال وكيل وي خاطر نشان ساخته كه عدم امكان حضور آسانژ در سناي استراليا "ننگي بين المللي" است. وكيل وي همچنين اين شائبه كه نامزدي آسانژ براي شركت در انتخابات استراليا صرفا حربه اي براي حفظ امنيت خود و فراهم نشدن امكان دستگيري اش مي باشد را نيز رد كرده است و اظهار داشته كه اين اقدامي صرفا سياسي است. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار