معاون سياسي نبيه بري گفت موافقت با نخست وزيري تمام سلام پس از آن صورت گرفت که وليد جنبلاط درباره تشکيل دولت وحدت ملي در لبنان تعهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ علي حسن خليل در گفتگو با شبکه المنار درباره تشکيل کابينه لبنان نيز گفت بايد همه گروه ها و جناح هاي لبناني در اين کابينه حضور واقعي داشته باشند. 

خليل گفت: قبل از پنج شنبه شب که تصميم به معرفي تمام سلام براي نخست وزيري اتخاذ شد، تماس هايي با وليد جنبلاط برقرار شد و او متعهد شد که از يک جناح به جناح ديگر ملحق نشود بلکه خواستار تشکيل دولت وحدت ملي در لبنان شود. اين تعهد موجب شد انتخاب تمام سلام براي نخست وزيري تسهيل شود . 

خليل همچنين گفت: پيام ما به ائتلاف 14 مارس اين است که هيچ کس نبايد بر مبناي محاسبات و منافع شخصي خود حرکت کند. اين فرصتي براي 8 مارس و 14 مارس و نخست وزير جديد است که براي احياي وحدت ملي در لبنان تلاش کنند. 

خليل افزود: ما براي تشکيل دولت جديد همکاري خواهيم کرد و به دنبال تعيين شرط و پيش شرط نيستيم. ما خواستار مشارکت واقعي همه طرف ها در کابينه جديد و تشکيل دولت قوي هستيم تا بعد از آن قانون انتخابات تصويب شود .

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: بری ، سلام ، نبیه بری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار