برخي عوامل از جمله اختلافات داخلي فلسطينيان باعث تشديد بحران بيکاري در فلسطين و رسيدن آن به ميانگين چهل درصد شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ گزارش جديد سازمان بين المللي کار از تشديد بحران بيکاري در مناطق فلسطيني خبر مي دهد. در اين گزارش آمده است شمار بيکاران در اين مناطق فقط در دو سال گذشته پانزده درصد افزايش داشته است. اين در حاليست که تشکيلات خودگردان فلسطين حجم بدهي ها و کسري بودجه را بيش از چهار ميليارد دلار اعلام کرده است. 

جوارا البديري خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که بسياري از جوانان فلسطيني هر روز براي پيدا کردن کار از موسسه و شرکتي به موسسه و شرکت ديگر مي روند افزود: گزارش هاي رسمي فلسطيني نشان مي دهد ميانگين بيکاري در ميان فلسطينيان به حدود چهل درصد رسيده است. بر اساس گزارش هاي بين المللي بحران بيکاري ناشي از پايبند نبودن کشورهاي کمک کننده به حمايت مالي از تشکيلات خودگردان  است. 

يکي از جوانان جوياي کار سياست هاي غلط اقتصادي و اجتماعي و گسترش پارتي بازي را يکي از علل مشکل بيکاري مي داند.  يکي از مهمترين علل تدابير اسرائيل از جمله محدود کردن آزادي رفت و آمد و افزايش شهرک ها و سيطره رژيم اشغالگر بر بيش از شصت درصد مساحت کرانه باختري است. 

منير قليبو مدير دفتر سازمان بين المللي کار گفت: تا زماني که اشغال در سرزمين هاي فلسطيني وجود دارد فرصتي براي بهبود اوضاع زندگي کارگران فلسطيني و بازار کار فلسطين وجود ندارد. البته منکر تعهدات بين المللي هم نيستيم و کشورهاي کمک کننده نيز تعهداتي دارند. در ادامه گزارش آمده است: اختلافات موجود بين فلسطينيان را نيز بايد به عوامل بالا اضافه کرد. اين اختلافات بودجه فلسطين را مستقيما تحت تاثير قرار داده است.

برچسب ها: فلسطین ، جوان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار