"جاناتان اس توبين" در مقاله اي تحت عنوان "اوباما نتوانست ديترويت را حفظ کند" به انتقاد از سياست هاي دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در قبال شهر "ديترويت" و اعلام ورشکستگي کنوني آن شهر در نتيجه اجراي اين سياست ها پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کامنتري مگزين، نويسنده با اظهار تاسف به دليل ورشکستگي شهر ديترويت مي نويسد "اخباري که در مورد ورشکستگي شهر ديترويت منتشر شد براي بسياري از تحليلگران اقتصادي خبري عجيبي نبود. قطعا فساد گسترده ميان پيمانکاران و سياستمداران آمريکايي وضعيت ديترويت را به اينجا کشاند. در نتيجه اين رويداد نتيجه گريزناپذير فاسد همه گير و گسترده در آمريکا بوده است. دولت اوباما با عوامفريبي موفق شد بار ديگر به رياست جمهوري برسد اما نتيجه سياست هاي اقتصادي وي را مي توان در ديترويت ديد. دموکرات ها در سال 2012 ميلادي مدعي بودند که "جنرال موتورز هنوز زنده است اما آمريکا موفق به قتل بن لادن شد". با اين حال روز گذشته شواهد نشان دادند که اوباما هيچ کاري براي حفظ شهر ديترويت و جلوگيري از ورشکستگي آن انجام نداده بود. ورشکستگي يکي از بزرگترين شهرهاي صنعتي آمريکا را بايستي ناشي از از سياست هاي نادرست اقتصادي "ليبرال" دولت اوباما دانست. اين سياست ها موجب شدند تا ايالت هاي آمريکا زير بار بدهي هاي سنگين قرار گيرند که توانايي جبران آن را نداشتند. برخي از اقتصاددانان ليبرال مدعي هستند که تجربهخ کنوني ديتوريت منحصر بفرد است و در شهرهاي ديگر آمريکا همانندي نداشته است. آري آنان درست مي گويند فاجعه اقتصادي اي چون اعلام ورشکستگي شهر "ديترويت" در ساير شهرهاي آمريکا سابقه نداشته است! شهر ديترويت 60 سال بود که در سراشيبي سقوط قرار گرفته بود. با اين حال دولت اوباما به جاي آنکه سياست هاي فلط اقتصادي پيشين را اصلاح نمايد به همان سياست ها ادامه داد." 
 
نويسنده در ادامه انتقادات خود از سياست هاي ناکارآمد اقتصادي دولت اوباما مي افزايد "ورشکستگي ديترويت نشان داد که کمکهاي مالي فدرال آمريکا نمي تواند حلال مشکلات صنايع آن کشور باشد. بايستي منتظر ورشکستگي ديگر شهرهاي آمريکا نيز باشيم. فرمانداران نيوجرسي و ويسکانسين نيز بطور تلويحي اشاره کرده اند که اين شهرها در معرض ورشکستگي قرار گرفته اند.  دولت اوباما مي بايستي بودجه بيشتري را براي رسيدگي به مشکلات بخش هاي فدرال آمريکا در نظر مي گرفت." 

نويسنده در انتها با انتقاد شديد از سياست هاي ليبرال اقتصادي دولت اوباما مي افزايد "اعلام ورشکستگي شهر ديترويت در هفته جاري نشان داد که تا زماني که اصلاحات اساسي اقتصادي در آمريکا اجرا نشود و به توهمات ليبرال اقتصادي در آن کشور پايان داده نشود آمريکا مي تواند به يوناني ديگر تبديل شود و زنجيره اي از فساد و ورشکستگي را تجربه نمايد." 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار