مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از نهایی شدن ویرایش دوم برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی به منظور بازنگری محصولات عمده و نیز رفع کمبود های این صنعت خبر داد.

رمضان اولادی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم تا پایان برنامه پنجم و آغاز برنامه ششم توسعه، تمامی کمبودهای صنعت پتروشیمی ایران را مترفع کنیم و با توجه به همین برنامه ریزی ها، دورنمای تدوین برنامه هفتم توسعه صنعت پتروشیمی نیز در حال تدوین است.

وي با اشاره به این که تا افق 1404 ، ایران جایگاه نخست پتروشیمی در منطقه را از آن خود کند، اظهار داشت: در برنامه ششم، به توسعه صنایع تکمیلی توجهی ویژه شده و تکمیل زنجیره در صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد، در نظر گرفته شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادامه داد: در این ویرایش، بازنگری محصولات عمده با توجه ویژه به زنجیره ارزش، شاخص دسترسی به فناوری به اضافه شاخص های قبلی و نیز توجه به مزیت های نسبی موجود در کشور بررسی شده است.

 اولادی افزود: ارائه نتایج بررسی مطالعه های انجام شده درباره محصولات عمده بر اساس شاخص های بازار و اقتصاد در کنار بررسی و ارائه ١٠ زنجیره اصلی با توجه به در نظر گرفتن محصولات عمده در قالب این زنجیره ها، از دیگر فعالیت های انجام شده در ویرایش این برنامه است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اولویت بندی زنجیره اصلی، تدوین مبانی و الزام های جدید در تحقق برنامه ها و تدوین چشم انداز در پایان برنامه ششم، از دیگر موارد مورد بررسی به شمار می رود. 

وی تصریح کرد: بررسی اجمالی بازار و اقتصاد زنجیره ها، با توجه به اولویت تعیین شده و ارائه گزارش های مربوط به هر زنجیره، یکی از نکات بسیار مهم در فاز دوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار