"آکیوا الدار" تحلیلگر پایگاه تحلیلی "المانیتور" معتقد است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد تا با هدف قانع ساختن غربی ها به اعمال فشار بر برنامه هسته ای ایران به مذاکرات سازش با فلسطینیان ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تحلیلگر "المانیتور" با اشاره به موضوع ورود نتانیاهو به مذاکرات سازش با فلسطینیان بعنوان حربه ای برای واداشتن کشورهای غربی به اعمال فشار بر کشورمان می افزاید "اکنون نتانیاهو حیله گرانه و با نقشه از پیش طراحی شده وارد روند مذاکرات سازش با فلسطینیان شده است تا از طریق آن بتوان کشورهای غربی را به مقابله با برنامه هسته ای ایران وادار نماید." 

نویسنده مقاله با اشاره به اظهارات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می افزاید "در چند روز گذشته "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ورود به مذاکرات سازش به عنوان یکی از "استراتژیک" ترین تصمیم یا کرده است. وی در این میان افزوده است که آزادی بخشی از زندانیان فلسطینی نیز با همین هدف انجام شده است." 

وی در ادامه می افزاید "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا دیداری را از کشورهای خاورمیانه بوده است. کری در طول ماههای اخیر زمان زیادی را در رام الله و بیت المقدس به سر برده است. وی در جریان این سفر پیام دولت آمریکا مبنی بر لزوم آغاز مذاکره از سوی "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با نتانیاهو را به گوش مقامات آن کشور رسانده است.  جان کری همچنین از اتحادیه عرب نیز خواسته تا در این باره و در حفظ امنیت منطقه ای کمک نماید. کری همچنین به اهمیت پیش شرط آزادی زندانیان فلسطنی از سوی رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرده است. 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار