منتقدان به اظهارات رئيس جمهور آمريکا درباره بازنگري در برنامه نظارتي فوق سري سازمان امنيت ملي اين کشور با ترديد مي نگرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استريت ژورنال ؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز جمعه از بازنگري در برنامه نظارتي سازمان امنيت ملي خبر داد.

جو راگو عضو هيات مديره وال استريت ژورنال درباره اين موضع گيري اوباما و علت آن گفت:«البته مخالفان اين برنامه با کليت آن مخالفند و اينکه گفته شد درباره نحوه اين نظارت بازنگري مي شود، به اين افراد کمکي نمي کند. اوباما درباره تغييراتي سخن گفت که شايد بيشتر نظارت بر دشمنان خارجي را در بر گيرد اما با توجه به محرمانه بودن اين برنامه اساسا امکان نظارت بر آن وجود ندارد.

 اينکه اوباما مي گويد اين برنامه با نظارت دادگاه صورت مي گيرد، ادعايي سوال برانگيز است زيرا روند اين نظارت مطابق با رويه هاي حقوقي انجام نمي شود و به اين ترتيب اعتبار اين اقدام سياسي با ترديد همراه است. اوباما به دنبال فاش شدن اين تخلف نظارتي دولت، صرفا تلاش کرده است آن را قانوني جلوه دهد و بگويد با نظارت يکسري قضات ناشناخته اين نظارت اعمال شده است. با اين برنامه چنين وانمود شده است که اين صرفا رئيس جمهور است که با اختياراتش مي داند چطور مي توان کشور را ايمن نگه داشت.

با توجه به اقدامي که ادوارد اسنودن انجام داد و موضعي که اکنون اوباما اتخاذ کرده است، اين احتمال وجود دارد که ما در آينده همچنان شاهد تکرار چنين افشاگري هايي باشيم و به افرادي چون اسنودن همچون يک قهرمان نگاه شود».
برچسب ها: مخالف ، برنامه ، راضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار