ابو انس اللیبی یکی از سرکردگان القاعده برای انجام محاکمه وارد آمریکا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه اسکای نیوز لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد:"ابو انس اللیبی" یکی از سرکردگان القاعده برای انجام محاکمه وارد آمریکا شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد:ابو انس اللیبی برای انجام محاکمه،روز سه شنبه در مقابل دادگاه حاضر خواهد شد.

گفتنی است:ابو انس یکی از سرکردگان القاعده در لیبی است که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی آمریکا از لیبی ربوده شد.

 کنگره ملی لیبی این اقدام آمریکا را نقض حاکمیت این کشور دانست و برخی از  اعضای پارلمان این کشور از آمریکا خواستند امکان اجازه ارتباط ابو انس با نزدیکان و وکلای خود و مقامات لیبیایی را فراهم کنند.

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی در واکنش به این درخواست گفته است: واشنگتن درباره پرونده "ابوانس اللیبی" با نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ بحث و بررسی خواهد کرد.

دولت آمریکا"ابوانس اللیبی" را به دست داشتن در دو انفجار سفارت آمریکا در "نایروبی و دارالسلام" در سال 1998 متهم می کند. برخی گزارش های رسانه ها بیان گر آن است که این عملیات به دستور "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا انجام شده است و مقامات لیبی می گویند از این عملیات اطلاعی نداشته و آمریکا باید در این باره توضیح دهد.

مظنون القاعده روز سه شنبه در دادگاهی در نیویورک حاضر خواهد شد تا به جرائم وی رسیدگی شود.

 این دادستان آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد این مظنون القاعده که ابو انس اللیبی نام دارد به مقامات دولتی آمریکا تحویل داده شده و در این منطقه از نیویورک است.
برچسب ها: ابو ، پانس ، اللیبی ، محاکمه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
مرگ به تروریست .باید مثل خودشون قصابیش کنن جلو چشم این همه مسلمان شیعه ای که آزار رسوندن .حق اون بچه های که سر بریدن اونا بچه های که سوزوندن اونای که با انفجار تیکه تیکه شدن .باید انتقام همه رو گرفت ازشون . باید خواست که تو ممالک مسلمانان محاکمه بشه .وبقیه مسلمانان از شون ادعای حق کنندوشکایت.
آخرین اخبار