روزنامه الحيات در گزارشي نوشت: كنگره آمريكا نقش پليس بد را در مسأله ي هسته اي ايران بازي مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحيات در گزارشي با عنوان "كنگره نقش بد را  در مسأله ي هسته اي بازي مي كند" به قلم "کمال حنا" نوشت: با ارجاع تفاصيل مذاكرات خوشبينانه اي بين ايران و كشورهاي 5+1 توسط دولت آمريكا به كنگره كه مسؤول اصلي تحريمهاي اقتصادي بر ضد تهران است ، برخي قانونگذاران سياسي در امريكا نقش " پليس بد " را در قبال امكان توافق ديپلماتيك مسأله ي هسته اي كه حدود يك دهه در جريان است بازي مي كنند. 

در حاليكه تهران خواستار رفع سريع تحريمهاي اقتصادي در ازاي گامهاي مثبت و بازكردن درهاي تأسيسات هسته اي به روي بازرسان انرژي هسته اي است ،مارك روبيو سناتور جمهوريخواه، گفته است: كسي نبايد تحت تأثير آنچه ايران در مذاكرات ژنو بر روي ميز مذاكرات قرار داده است قرار بگيرد، و الآن زمان رفع تحريمها نيست ، بلكه زمان تشديد تحريمهاست.

همچنين نماينده آريزونا در كنگره به سياست هاي سطحي دولت اوباما در مقابل ايران هشدار داده و خواستار اقدام نظامي بر ضد ايران شده است.

همچنين "مارك كرك" نماينده ايلينويز در سنا، در روزنامه ديلي تلگراف انگليس مدعي شده ما و همكارانمان در مجلس سنا فريب حرف هايي كه فارغ از مسأله صلح باشد را در اين زمان نخواهيم خورد.

وي ادامه داده: غني سازي اورانيوم به هر اندازه اي و درجه اي در داخل ايران قابل قبول نيست. 

منندز سناتور دموكرات از نيوجرسي، و ليندسي گراهامسناتور جمهوري خواه، قبل از مذاكرات ژنو در نامه اي به اوباما خواستار ادامه تحريمها بر ضد ايران و تشديد آن شدند.

در سايه اختلافات آشكار بين دولت امريكا و كنگره مواضع سخت گيرانه ديگر مذاكره كنندگان آمريكايي درباره انعطاف پذيري در همراهي با گامهاي ايران در ايجاد اعتماد هم وجود دارد.

يک مسئول امريكايي در پايان مذاكرات ژنو اعلام كرد كه " كنگره شريك مهمي براي دولت در وضع تحريمها و ساختار آن براي تناسب با اهداف مورد نياز است و هيچكس قبول نخواهد كرد كه قبل از اينكه به نتيجه برسيم كه نگراني مان را در اين مورد رفع كند ، تحريمها كاهش يابد .


انتهاي پيام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار