زیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل و مذاکره کننده ارشد این رژیم در گفت و گوهای صلح با فلسطینیان، مدعی شد کشورش و عربستان سعودی در قبال ایران موضع مشترکی دارند و رویکردشان همخوان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ ليوني در سخناني در نشست کنگره جهاني يهود در بيت المقدس به بن بست رسيدن و توقف روند مذاکرات صلح را تهديد بزرگي دانست. 

وي ظاهرا با اشاره به فشارهاي احتمالي آمريکا پيش بيني کرد:‌ « با بن بست در مذاکرات ممکن است به تشکيل کشور فلسطيني منجر شود و به اين ترتيب کشوري به ما تحميل شود که در چارچوب مذاکرات تشکيل نشده است و براساس منافع ما نيست. »

زیپی لیونی طی سخنان روز پنجشنبه خود خاطرنشان کرد که به رغم نزدیکی موضع و رویکرد عربستان سعودی و اسرائیل در قبال ایران، عملا نمی توان این اتفاق نظر را عملی کرد، چرا که تا زمانی که اختلاف اسرائیل با فلسطینیان حل نشود، اختلاف میان عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی دیگر با اسرائیل برجای است.

لیونی در بخشی از سخنان خود ادعا کرد: «وقتی نوبت به موضع گیری در قبال ایران می رسد، به سبب همخوان بودن عربستان سعودی و اسرائیل، گویی عبری و عربی، یک زبان واحدند.»

جان کري وزير امور خارجه آمريکا قرار است روز چهارشنبه در رم با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ديدار کند. کري روز دوشنبه در پاريس از سرعت گرفتن مذاکرات صلح خبر داد. وي به 14 ديدار از اواخر ماه ژوئيه اشاره کرد که سه ديدار آن در چهار روز اخير صورت گرفته است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار