نیروهای امنیتی آمریکا یک فعال مدنی فلسطینی را در این کشور به اتهام آنچه ارائه مدارک جعلی برای مهاجرت به این کشور اعلام شده است، بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری "الکترونیک انتفاضه" ؛ "رسمیه یوسف عوده"، فعال مدنی روز پنج‌شنبه گذشته در منزلش در شیکاگو توسط ماموران وزارت امنیت داخلی ایالات متحده بازداشت شد و این در حالی است که بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در آمریکا این اقدام را سرکوب سیاسی می‌دانند.

عوده معاون رئیس شبکه عملیاتی آمریکایی عرب در شهر شیکاگو است که در صورت اثبات اتهام خود به زندان و اخراج از آمریکا محکوم خواهد شد. وی قرار است ماه آینده میلادی در دادگاهی در شهری دیترویت محاکمه شود.

این در شرایطی است که وی در سال 1969 در دادگاهی در سرزمین‌های اشغالی به اتهام عضویت در جبهه خلق برای آزادی فلسطین محاکمه شده بود.

این اتهامات در شرایطی علیه عوده مطرح شده است که هم‌اکنون بسیاری از گروه‌های عمده مدنی در آمریکا ضمن اعلام حمایت از وی اعلام کرده‌اند که بازداشت وی به دلیل اقداماتش برای بهبود شرایط زندگی اعراب در آمریکا و تلاش برای احقاق حقوق مردم فلسطین انجام شده که این اقدام برخلاف منافع رژیم صهیونیستی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار