يک کارشناس صهيونيست تاکيد کرد هر چه جنگ در سوريه بيشتر طول مي کشد، رهبري سياسي مخالفان اين کشور ثبات خود را بيشتر از دست مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني صهيونيستي آي 24 نيوز ؛ "بِنِدِتا بِرتي" پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل (INSS) [وابسته به دانشگاه تل آويو] گفت: سازمان يافته ترين و به رسميت شناخته شده ترين تشکل مخالفان سوري سازماني است موسوم به «ائتلاف ملي».

 آنها ارتباط خود را با آنچه در صحنه روي مي دهد از دست داده اند .  ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه که براي آنها مي جنگد در حال عقب نشيني در مقابل گروههاي سلفي و گروههاي جهادي است. در نتيجه هر چه جنگ بيشتر طول مي کشد، رهبري سياسي شان ثبات خود را بيشتر از دست مي دهد.

پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل گفت: کشورهايي که از مخالفان سوريه حمايت مي کنند از جمله قطر، عربستان سعودي و آمريکا دستور کارهاي متفاوتي دارند.

آنها هماهنگ و منسجم نيستند. در حالي که طرفهايي که از اسد حمايت مي کنند از جمله حزب الله، ايران و روسيه منسجم، حمايت کننده و نيروي پشتيبان قدرتمندي براي اسد بوده اند. مخالفان سوري از حمايت بين المللي در اين سطح برخوردار نيستند و اين باعث تمايز آنها مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار