وزير اوقاف سوريه از جهان عرب و اسلام خواست در مقابل اقدامات تکفيري‌هاي وهابي عربستان سعودي سکوت نکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، محمد عبد الستار السيد گفت کينه توزي تکفيريهاي وهابي سعودي مسجد جامع اموي را در دمشق هدف قرار داد و باعث شد چند نفر بر اثر اصابت خمپاره هاي تفکيريها کشته و دهه نفر ديگر زخمي شوند.

السيد از جهان عرب و اسلام خواست ببيند که کينه تکفيريهاي وهابي سعودي با سوريه چه مي‌کند.

وي با قرائت يکي از آيات قرآن کريم گفت: « اي تکفيري ها اي  تروريستها اي کساني که کليساها و مساجد از دست  اقدامات تروريستي شما در امان نمانده ديگر بس است. کشتار و ويرانگري ديگر بس است. امروز نيز شماري در نزديکي مسجد اموي شهيد شدند. آتش کينه توزيهاي تکفيري هاي وهابي سعودي بار ديگر نمازگزاران را هدف قرار داد و مساجد و خانه هاي خدا از دست اين اقدامات آنها در امان نيست.»

السيد با اشاره به يک آيه ديگر درباره حرمت مساجد گفت:« اي جهان عرب و اي جهان اسلام چرا ساکت نشسته‌ايد و نظاره گر نتايج اقدامات تکفيري ها و ويرانگري و تخريب و قتل و کشتار توسط وهابي ها هستيد؟ ببينيد تکفيريهاي وهابي چه مي کنند ببيند آنها سوريه را هدف قرار داده اند. ظلم و ستم به اين کشور ديگر بس است. سوريه به جهان فقط روشنايي ، مهروزي و امنيت و صلح داده است. ما امروز در مساجد و کليساهاي سوريه بر اين ويرانگري که ميراث و تمد ن و گذشته و حال و آينده ما را هدف قرار داده است گريه مي کنيم ما در کنار ارتش و ملت خود در يک صف ايستاده‌ايم تا بر اين تروريسم تکفيري غلبه کنيم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار