برخی از اعضای مخالفان سوریه که در خارج از کشور بسر می‌برند، اعلام کردند ائتلاف مخالفان سوری مورد حمایت غرب تصمیم گیری در خصوص حضور در گفتگوها با دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به هفته بعد موکول کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف ملی سوریه با فشار شدیدی از طرف قدرتهای غربی برای حضور در گفتگوهای 22 ژانویه قرار دارد.  

به نظر می رسد این گفتگوها مهمترین تلاش جدی برای دستیابی به راه حل سیاسی پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه باشد.  

این ائتلاف افزود به طور کلی برای حضور در این گفتگوها آمادگی دارد اما می‌گوید این مذاکرات باید به کناره‌گیری اسد منتهی شود، درخواستی که دمشق آن را قاطعانه رد می‌کند.    

یک منبع در نشست این ائتلاف گفت این رای‌گیری پس از آن به تعویق افتاد که دست کم یک چهارم اعضا از احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی خواستند از سمت خود کناره گیری کند و تهدید کردند اگر درخواستشان عملی نشود استعفا خواهند داد.    

جربا که مورد حمایت عربستان سعودی قرار دارد اخیرا برای دومین دوره به عنوان رئیس این ائتلاف انتخاب شده است.    

درحالی که گزارشها از تنش شدید و درگیری فیزیکی بین اعضای این ائتلاف حکایت دارد ، برخی از اعضای بلندپایه گفتند بیش از 30 نفر از 121 عضو این ائتلاف در نشست غیر علنی که روز سه شنبه در سواحل دریای سیاه برگزار شد تهدید کردند استعفا می دهند و حدود چهار استعفا نیز رسما ارائه شده است.    

انس العبده عضو بلندپایه ائتلاف ملی سوریه به رویترز گفت :« اولا امیدواریم در نشست آینده گروه اصلی در پاریس تصمیم درستی اتخاذ شود و ثانیا به علت مشکلات ، حدود 30 نفر از همکاران ما این نشست را ترک کردند و تهدید کردند از این ائتلاف خارج می شوند ، فکر می کنم اتخاذ چنین تصمیم مهمی بدون حضور همه اعضا مناسب نخواهد بود.»    

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار