محافل حقوق بشري ، ارتش رژيم صهيونيستي را متهم مي کنند کودکان فلسطيني را بر خلاف کنوانسيونهاي بين المللي بازداشت و شکنجه مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وی، مقامات اسرائيل "مصطفی خطيب" نوجوان 12 ساله فلسطينی را پس از 4 روز بازداشت و شکنجه آزاد کردند. او متهم شده بود به نظاميان اسرائيلي سنگ انداخته است. او به همين علت به 7 ماه زندان محکوم شده بود اما به قيد وثيقه آزاد شد. 

مصطفي خطيب گفت:" من براي خريد رفته بودم که سربازان اسرائيلی بي دليل مرا بازداشت کردند و به دستانم دستبند زدند. آنها تا مسير بازداشتگاه مرا کتک زدند. آنها می خواستند مرا مجبور کنند به دروغ اعتراف کنم به آنها سنگ انداخته ام."

پدر مصطفی گفت بلافاصله با يک وکيل تماس گرفتم و او گفت مصطفي روز بعد محاکمه می شود. اما دادگاهی برگزار نشد و آنها مصطفی را آن طور که گفته بودند آزاد نکردند. اين مسئله 4 روز طول کشيد. 

گروه بين المللی حقوق بشری دفاع از کودکان اعلام کرد رژیم صهیونیستی کنوانسيون حقوق کوکان را نقض می کند. اين کنوانسيون تاکيد می کند هيچ کودکی نبايد هدف شکنجه يا ديگر رفتارهای وحشيانه و ظالمانه و تحقيرآميز قرار گيرد. 

"عايد ابوقطيش" مدير شعبه گروه بين المللي دفاع از کودکان در رام الله، گفت:" متاسفانه در اين مورد با مصطفی خطيب همانند يک زنداني بزرگسال رفتار شده است. "

او بدون حضور والدين يا وکيل بازداشت شد و در زمان بازداشت هدف بدرفتاري قرار گرفت و با اعترافی که تحت فشار و شکنجه از او گرفته شده بود در دادگاه محکوم شد. 

اين نهاد حقوق بشري تاکيد کرد از سپتامبر 2 هزار نيروهای اسرائيلی بيش از 9 هزار کودک فلسطينی را بازداشت کرده اند. 

بر اساس گزارش اين نهاد دادگاههای نظامی رژیم صهیونیستی اغلب کودکان زير سن قانونی را با هدف تهديد و ترساندن آنها بازداشت مي کند و هدف آزار و اذيت قرار می دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار