حدود 50 نفر در پاریس در پی رویارویی لفظی هواداران و مخالفان دیودونه کمدین و طنزپرداز فرانسوی که نمایش‌های ضد اسرائیلی او جنجال برانگیز شده است، بازداشت شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دهها نفر که شعارهایی در حمایت از رژیم صهیونیستی سر می دادند، به درخواست انجمن‌های یهودی برای تظاهرات علیه دیودونه، در میدان باستیل تجمع کردند.

دهها هوادار او نیز در قالب گروه‌های کوچک گردهم آمده بودند. دو طرف شروع به حمله لفظی به یکدیگر کردند اما با یکدیگر درگیر نشدند.

در بین هوداران دیودونه که بیشترشان جوانان بودند، برخی با انجام حرکت جنجال برانگیز دیودونه که سلام برعکس نازی تعبیر می شود و به "کنل" معروف است، عکس می گرفتند. این حرکت ضد سیستم معرفی شده اما مخالفان دیودونه آن را ضد یهودی می دانند.

در لحظه پراکنده کردن اعتراضات، حدود 50 نفر به علت شرکت در تظاهرات از پیش اعلام نشده بازداشت شدند.

دیودونه در هفته‌های اخیر برای اجرای نمایش دیوار خود درگیر زورآزمایی با دولت فرانسه بود که دولت پیروز آن بود.

شورای حکومتی که عالی‌ترین نهاد اداری فرانسه است، برای نخستین بار به خاطر نظم عمومی و احترام به شرافت انسانی، اجرای این نمایش را ممنوع کرد.

دیودونه پس از آن نسخه جدیدی از نمایش خود را به اجرا گذاشت که شبیه نمایش قبلی است اما حملات شدید به یهودیان از آن حذف شده است.

یوتیوب نیز ویدئویی را که دیودونه در این پایگاه اینترنتی قرار داده بود و در آن با سر دادن آواز «شوآنانا» ، هولوکاست را مسخره می کرد، حذف کرد.

دیودونه 28 نوامبر در پاریس در ارتباط با این ویدئو، به پرداخت هشت هزار یورو جریمه به جرم افترا، توهین و تحریک به نفرت و تبعیض نژادی محکوم شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار