رویترز در گزارشی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، پنجشنبه در این نشست در کانون توجه شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، روحانی را در رأس هیئتی در سفر به داووس همراهی می‌کنند.

روحانی پیش از ورود به سوئیس در مصاحبه‌ای گفت: در نشست داووس 2500 نفر از نخبگان تجاری و سیاسی جهان گردهم می آیند و این فرصتی مهم و مغتنم برای ایران به لحاظ دلایل اقتصادی و همچنین تشریح دیدگاههای سیاسی مان به شمار می رود.

وضعیت دشوار و پیچیده خاورمیانه ،کانون اصلی توجهات به نشست این دوره در روز پنجشنبه است 
که 40 تن از سران کشورهای جهان در آن شرکت کرده اند و طی این نشست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ساعاتی پس از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران سخنرانی خواهد کرد.

روحانی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد قصد دارد با مقامات سایر کشورها ملاقات هایی داشته باشد. 

رویترز در ادامه گزارش خود می افزاید پیش بینی می شود هم زمان با مذاکرات صلح بین دمشق و مخالفان که در شهر مونترو سوئیس نزدیک داووس درحال برگزاری است، جنگ داخلی سوریه نیز در این اجلاس مورد بحث قرار گیرد.

روحانی پیش از سفر به داووس گفت مذاکرات سوریه معروف به ژنو - 2 ، محکوم به شکست است.

وی اعلام کرد: همه علائم حاکی از آن است که نمی توانیم به نتیجه بخش بودن کنفرانس ژنو -2 و یافتن راه حل مشکلات ملت سوریه و مبارزه آنها علیه تروریسم ، امید چندانی داشته باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار