وائل الحلقی در نشست هفتگی کابینه گفت که دولت بر اساس وظیفه قانونی و تکلیفی که قانون اساسی بر عهده آن قرار داده و نیز با توجه به وظایف اخلاقی، انسانی و مسئولیت ملی، طرح‌های راهبردی و امدادرسانی برای همه فرزندان کشور تدوین کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وی اشاره کرد که دولت سعی دارد مایحتاج ضروری زندگی و ارائه خدمات پزشکی، آموزشی و تربیتی برای همه شهروندان سوری که گروه‌های مسلح آنها را به ترک خانه‌هایشان وادار کرده‌اند، تامین نماید.

الحلقی تصریح کرد که دولت کمک‌های ضروری را به همه مناطق آسیب‌دیده وارد می‌کند و سعی داریم این کمک‌ها را به تمامی مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح تروریستی انتقال دهیم اما این گروه‌ها مانع رسیدن کمک‌ها می‌شوند تا به این ترتیب دولت را تحت فشار قرار دهند.

نخست وزیر سوریه در ادامه تاکید کرد که هیچ دولتی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد زیرا هیچ طرفی نیز بیشتر از دولت سوریه نسبت به سوری‌ها دلسوزتر نیست.

وی همچنین به تلاش‌‌های صورت گرفته برای احداث واحدهای مسکونی برای پناهجویان سوری در خارج از کشور اشاره کرد و گفت که این شهروندان به زودی به آغوش وطن خود بازخواهند گشت.

الحلقی همچنین با اشاره به اینکه ارزش لیره سوریه ثبات پیدا کرده است، بر تعقیب و مجازات کسانی که سعی دارند لیره سوریه و اقتصاد ملی آن را نابود کنند، تاکید کرد و گفت که سرمایه‌گذاری در بخش صادرات برای تحقق ثبات تدریجی قیمت کالاها در بازار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، حلقی ، سوریه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار