یک هفته نامه آلمانی با استناد به اسناد محرمانه ای از وزارت دارایی آلمان از تصمیمات برلین برای صادرات تسلیحاتی به ارزش ۱.۴ میلیارد یورو به عربستان سعودی خبر داد. آلمان تصمیم دارد بیش از صد قایق نظامی را به عربستان سعودی صادر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به گزارش اشپیگل و بر اساس اسناد موثقی که در این باره وجود دارد  دولت آلمان می خواهد این معامله تسلیحاتی با عربستان سعودی را شامل ضمانت نامه صادراتی موسوم به "هرمس" کند.

به این ترتیب دولت آلمان می خواهد با یک ضمات نامه موسوم به "هرمس" یک معامله تسلیحاتی میلیاردی با عربستان سعودی را تضمین کند.

"اشپیگل" این خبر را با استناد به یک گزارش محرمانه از 21 ژانویه که معاون وزارت دارایی آلمان به کمیسیون بودجه پارلمان این کشور ارائه داده بود منتشر کرده است.

بر این اساس دولت آلمان می خواهد صادرات بیش از صد قایق گشت و نظارت مرزی جنگی به عربستان سعودی به مبلغ حدود 1.4 میلیارد یورو را تضمین کرده و خود را متعهد به انجام چنین معامله ای کند.

معاون وزارت دارایی آلمان در این نوشته محرمانه خود بر اهمیت بالای سیاسی این معامله تسلیحاتی تاکید کرده است.

دولت آلمان در حالی تصمیم به این معامله تسلیحاتی بزرگ با عربستان سعودی گرفته است که انتقادهای زیادی از طرف گروه های مختلف و سیاستمداران آلمانی به صادرات سلاح به کشورهای دیکتاتوری و سرکوبگر به ویژه آل سعود در این کشور وارد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار