یهودیان افراطی معترض به قانون خدمت وظیفه اجباری در برخی از شهرهای فلسطین اشغالی با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی» ، معترضان که از یهودی های تندرو به شمار می روند با اعتراض به طرحهای دولت اسرائیل در زمینه مجبور کردن جوانان به خدمت سربازی در ارتش اسرائیل در خیابانها تجمع کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. این اعتراض یهودیها به سبب لغو معافیت تحصیلی در مدارس دینی وفرستادن اجباری آنها به خدمت در ارتش اسرائیل صورت گرفته است .

نیروهای پلیس اسرائیل با استفاده از ماشین های آبپاش معترضان را متفرق کردند. این در حالی است که یهودیهای افراطی به طرف نیروهای پلیس سنگ پرتاب و تلاش می کردند راههای اصلی را در شهرهای قدس و اشدود ببندند.

از سوی دیگر دفتر سازمان ملل در زمینه امور بشر دوستانه اعلام کرد اسرائیل در سال 2013 سیصد و نود منزل مسکونی فلسطینیان در منطقه غور الاردن واقع در کرانه باختری را منهدم کرده است. 

این اقدام اسرائیل در ویران کردن منازل فلسطینیان باعث شد حدود ششصد فلسطینی آواره شوند.

این دفتر افزود عملیات انهدام منازل در غور الاردن توسط اسرائیل در سال 2013 در مقایسه با سال قبل از آن افزایش یافته است. همچنین موسسه کار و امداد سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی ، آنروا، از توقف اعتصاب غذای شاغلان در این موسسه در کرانه باختری خبر داد. احمد مجدلانی وزیر کار فلسطینی گفت: کارمندان موسسه آنروا از امروز جمعه به کار خود مشغول خواهند بود.


انتهای پیام / 
برچسب ها: درگیری ، یهود ، پلیس ، افراطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار