ولید جنبلاط ، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه و یکی از برجسته ترین رهبران دروزی های لبنان، اعلام کرد حق مقاومت لبنان علیه تهاجمات رژیم صهیونیستی باید در بیانیه وزارتی دولت این کشور گنجانده شود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری لبنان ؛ رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه در گفتگو با هفته نامه الانباء گفت:« تغییر و تحولاتی که اکنون ما در کشور شاهد آن هستیم مستلزم چارچوب بندی های جدیدی با هدف خروج از مباحث مربوط به معادله ارتش-ملت - مقاومت است».

رهبر دروزی های لبنان افزود نشست هایی که درباره راهبردی دفاعی کشور برگزار می شود باید ادامه داشته باشد. وی افزود گنجانده شدن معادله ارتش-ملت-مقاومت در بیانیه وزارتی ضرورتی ندارند اما در باره آن باید توافقی دقیق صورت گیرد. این سیاستمدار لبنانی با این حال تصریح کرد حق مقاومت لبنان علیه تهاجم رژیم صهیونیستی بایددر همه بحث های سیاسی مطرح و در بیانیه وزارتی دولت نیز گنجانده شود.

جنبلاط افزود لبنان باید سیاست دوری از بحران سوریه را در پیش گیرد و ضروری است که به دخالت های خود در بحران سوریه پایان دهد. 

وی ادامه داد ما رویکرد بی طرفی لبنان را در برابر اسرائیل که دستاوردها و فداکاری های به دست آمده توسط میهن پرستان لبنانی را برابر غرب را از بین می برد رد می کنیم، چون این رویکرد به هر حال به خروج لبنان از مناقشه اعراب- اسرائیل منجر خواهد شد و توافقنامه طائف را زیر سئوال خواهد برد. وی ادامه داد این امر در نهایت ما را به سوی عادی سازی روابط با اسرائیل سوق خواهد داد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار