رییس جمهوری آمریکا بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران اثبات کرد و همچنین با سنگ اندازی در مسیر توافق جامع هسته‌ای، در نامه ای به کنگره این کشور خبر داد که با تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران، قانونی را که ۱۹ سال پیش در این زمینه وضع شده بود را برای یک سال دیگر اجرایی نگه می‎دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران در ماه مارس ۱۹۹۵ وضع شد و طبق مفاد آن بعد از یک سال خود به خود منقضی می شود مگر اینکه ۹۰ روز پیش از تاریخ انقضای یکساله رییس جمهوری آمریکا در نامه ای به کنگره از تمدید آن خبر بدهد.

قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران در ۱۹ سال گذشته به طور متناوب تمدید شده است اما این اولین تمدید آن بعد از حصول توافق موقت هسته ای در ژنو است.

رییس جمهوری آمریکا در این نامه مدعی شده است: "اگر چه این اولین بار در یک دهه گذشته است که "توافق ژنو عقب نشینی در بخش های کلیدی برنامه هسته ای ایران را ممکن کرده است"، از آنجا که برخی اقدامات و سیاست های ایران با منافع آمریکا در منطقه مخالف است و برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا تهدیدی غیر متعارف و جدی است، وضعیت اضطراری در قبال ایران و تحریم های جامع علیه این کشور ادامه خواهد یافت."

"قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی" در سال ١٩٧٧ به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید و براساس آن، به رئیس جمهوری اجازه داده شده است تا با اعلام وضعیت اضطراری ملی در واکنش به "تهدید غیرمتعارف و فوق العاده نسبت به امنیت ایالات متحده از سوی منبع خارجی" روابط تجاری آمریکا با آن منبع را "تنظیم کند."

فرمان وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون صادر شد.

"منبع تهدید" مورد اشاره در این قانون می‌تواند کلا در خارج از خاک ایالات متحده واقع یا بخشی از آن داخلی و بخشی دیگر خارجی واقع شده باشد. اجازه "تنظیم" روابط تجاری از جمله شامل توقف معاملات، مسدود کردن دارایی‌ها و در صورت حمله نظامی به خاک آمریکا، ضبط اموال طرف مقابل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
ملت ایران ظلم دولت امریکا را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد،مرگ بر حیله و نیرنگ تو ای امریکای خونخوار.
Iran (Islamic Republic of)
شاهپور تناوری
۱۹:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
اگر چیزی غیرازاین بود جای تعجب داشت
Iran (Islamic Republic of)
چراغ 2
۱۹:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
بسوزید آی بسوزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
مسیولین محترم بیدارشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
به نظر می رسد وضعیت آمریکا اضطراری است ، نه ایران !
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
رفتار زیاد ملایم وزارت خارجه ما این سیگنال را به غربیها داده که ما خیلی زبون هستیم و ناچاریم سازش کنیم و پی در پی امریکا انگلیس، آلمان، فرانسه و اسرائیل تهدید نظامی و توهین میکنند و ما هیچ پاسخ قاطعی نمیدهیم و اگر نظامیان ما تهدید متقابل میکنند دولت از آنها انتقاد میکند و قدرت نظامی ما را ضعیف نمایش میدهد. این کار اشتباه است و باید کاری کرد تا این رویه برگردد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
خودشان میدانند ما تهدید برای خواسته های نامعقول هستیم و ما میدانیم که شیطان از اول خلقت تهدید برای انسانیت بوده ما شما را زودتر شناختیم اگر رهبر بزرگ حضرت امام زنده بود قطعا دوباره لقب شیطان را به شما میداد
United States of America
sina
۱۰:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
برو بابا...
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۵۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
این رئیس جمهور برای خشنودی صهیونیست ها ، عملا مردمش را از بازار خوب ایران محروم کرد و به فقر دامنه دار آنان ادامه داد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۰:۴۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
همه ملت ایران هم به فرموده رهبر عزیزمان به غربی ها اعتماد ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
مرگ بر ضد ولایت فقیه.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۰:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
اخه اونا که کینه ودشمنیشون روز به روز تر ووقیحانه تر میشه چرا ما یه فکر اصولی نمیکنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار