الیاس اوماخانوف اعلام کرد اعضای پارلمان این کشور در سریع ترین زمان ممکن همه اقدامات قانونی لازم را به منظور الحاق به فدراسیون روسیه انجام خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس، "الیاس اوماخانوف" نایب رئیس سنای روسیه اعلام کرد اعضای پارلمان این کشور در سریع ترین زمان ممکن همه اقدامات قانونی لازم را به منظور الحاق به فدراسیون روسیه انجام خواهند داد.

نایب رئیس سنای روسیه اعلام کرد:« فکر نمی کنم در ارتباط با این موضوع در دوما تأخیری صورت گیرد. ما قرار است در سریع ترین زمان ممکن همه تصمیمات قانونی لازم را بگیریم.»

"سرگئی ناریشکین" رئیس دومای روسیه اعلام کرد: « متمم قانونی اساسی در زمینه پذیرش یک منطقه جدید در فدراسیون روسیه از سال 2001 اجرایی شده است.»

این سند همچنین تعیین کننده روال و اقدامات قانونی لازم برای الحاق یک منطقه است.

ناریشکین همچنین خاطرنشان کرد:« این روال شامل اقدامات ذیل می شود: یک کشور خارجی خواستار الحاق به فدراسیون روسیه  و همچنین خواستار انعقاد یک معاهده بین دو دولت شده است.»

او همچنین گفت:« رئیس شورای فدراسیون دوما و دولت را در جریان این موضوع قرار داده است. و اگر لازم باشد رایزنی‌هایی نیز صورت خواهد گرفت. پس از امضای معاهده بین دو دولت کریمه و روسیه، رئیس جمهور روسیه از  دادگاه قانون اساسی می خواهد این موضوع را بررسی کند که آیا این معاهده مطابق قانون اساسی است یا خیر.»

او همچنین گفت اگر دادگاه قانون اساسی با این درخواست موافقت کند این معاهده برای تصویب به دوما ارجاع داده خواهد شد.

او خاطرنشان کرد:« اگر این معاهده تصویب شود اصلاحاتی نیز در ماده 65 قانون اساسی روسیه در زمینه مرزبندی  صورت خواهد گرفت.»

جلسه فوق العاده پارلمان کریمه قرار است  ساعت 10 صبح امروز به منظور تأیید نتایج همه پرسی برگزار شود. بعد از ظهر امروز نیز هئیتی از پارلمان کریمه عازم مسکو خواهد شد تا با همکاری دوما و شورای فدراسیون روسیه مقدمات را برای تصویب اقدامات معمول برای روند الحاق کریمه به خاک روسیه فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار