شبکه العربیه انگلیسی در مقاله ای با اشاره به تلاش های مستمر آمریکا برای برقراری صلح و سازش میان اسرائیل و فلسطین نوشت :‌این تقلا در نهایت نتیجه ای که واشنگتن را راضی کند ،‌ نخواهد داشت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه ؛‌ این شبکه در ادامه می نویسد : "‌مارتین ایندیک"‌ فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین _‌کسی که شناخت کافی از اسرائیل دارد _ در حال حاضر با بزرگترین شکست در زندگی کاری خود مراجه شده است . این شکست به وضوح قابل رویت است وقتی پس از مدت ها تلاش هیچ اثری از صلح میان اسرائیل و فلسطین دیده نمی شود . 

العربیه در ادامه نوشت :‌ همانگونه که بسیاری از کارشناسان از ابتدا پیش بینی می کردند طرح و تلاش های "‌جان کری "‌برای این صلح به شکست ختم گردید . این شکست از سوی بسیاری از وزرای اسرائیلی و همچنین سیاست مداران آمریکایی مورد نقد و نکوهش قرار گرفته است . 

رژیم صهیونیستی برای تحقق این صلحنامه تقلای فراوانی به خرج داشت تا آنجا که حتی راضی شد تعداد زیادی از اسرای فلسطینی را آزاد کند تا بتواند طرف فلسطینی را پای میز مذاکره نگه دارد . ایندیک و کری مذاکرات زیادی با اسرائیلی ها داشتند تا آنها رامتقاعد به کاهش شهرک سازی ها برای جلب رضایت فلسطینیان کنند . 

محمود عباس ،‌ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نقش اصلی در مذاکره با صهیونیستها ایفا میکند . وی از سوی برخی گروه های داخلی در فلسطین متهم به اقدامات منفعلانه در برابر زیاده خواهی های اسرائیل است . این گروه های داخلی مخالف عباس عنوان می کنند که وی (محمود عباس) برخلاف همتای پیشین خود یاسر عرفات در برابر رژیم اشغالگر قدس منفعلانه عمل می کند . عرفات حتی در روزهای بیماری خود در بیمارستان به فعالیت های سیاسی خود در محافظت از خاک فلسطین ادامه میداد. 
برچسب ها: رویا ، کری ، صلح ، سازش ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار