صدراعظم آلمان وعده داد که برای از بین بردن تبعیض نسبت به اقلیت‌های سینتی و روما در آلمان به اقدامات جدی دست بزند. دو هفته پیش سازمان عفو بین‌الملل به تبعیض در مورد این اقلیت قومی در سراسر اروپا اعتراض کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، "آنگلا مرکل" در پیام ویدیویی هفته‌ای خود که روز شنبه منتشر شد، تاکید کرد که قوانین برای از بین‌بردن تبعیض کافی نیستند بلکه باید با روشنگری و ایجاد جو اجتماعی مناسب، ریشه‌ تفکرات  نژادپرستانه را خشکاند. 

مرکل همچنین اظهار داشت، برای از بین بردن پیش‌داوری‌ها لازم است که گروه‌های اجتماعی گوناگون، اقلیت و اکثریت، با فرهنگ و رسومات یکدیگر آشنا شوند.

صدراعظم آلمان قرار است روز دوشنبه (۲۸ آوریل) با نمایندگان اقلیت قومی سینتی و روما در آلمان ملاقات کند. او در پیام ویدیویی خود گفت، دیدار با این نمایندگان "امکان خوبی برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره‌ زندگی آنهاست". مرکل افزود: «بهترین راه برای آشنایی با یکدیگر، دیدار شخصی است».

آنگلا مرکل در پیام ویدیویی خود وعده داد که در هماهنگی با دولت‌های ایالتی آلمان برای مبارزه با تبعیض علیه اقلیت‌ها، به‌ویژه گروه قومی سینتی و روما، اقدام کند. او در این رابطه به تبعیض در یافتن منزل مسکونی مناسب اشاره کرد.

دو هفته پیش سازمان عفو بین‌الملل به مناسبت "روز جهانی روما" گزارش داد که بیش از ده میلیون روما در اتحادیه اروپا هنگام تحصیل یا جستجوی منزل مسکونی مورد تبعیض واقع می‌شوند. .

آنها در یونان و کشورهای شرق اروپا از جانب ماموران پلیس هم مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و پیوسته در معرض خطر حمله‌ی نژادپرستان هستند.

انتظار می‌رود که قصد صدراعظم آلمان برای مبارزه با تبعیض علیه وابستگان به قوم سینتی و روما زمینه را برای اقدامات مشابه در سطح اروپا فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار