سفیر عراق در لبنان در سخنانی اعلام کرد انتظار می‌رود مشارکت عراقی‌های مقیم خارج در انتخابات پارلمان به بیش از 60 درصد برسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"وعد آلوسی" پس از انداختن رای خود به صندوق در مصاحبه با شبکه المنار اظهار داشت : انتظار می‌رود میزان مشارکت عراقی‌های خارج نشین در انتخابات پارلمانی براساس روند انتخابات به بیش از 60 درصد برسد.

 گفتنی است انتخابات پارلمانی عراق برای شهروندان عراقی مقیم کشورهای دیگر امروز در 20 کشور دنیا آغاز شد.آمریکا، ایران، انگلیس، آلمان، مصر، ترکیه، امارات، اردن، فرانسه، اسپانیا، اتریش، نروژ، ایرلند و فنلاند از جمله این کشورها محسوب می شوند.

کاطع الزوبعی یکی از مسئولان انتخاباتی عراق شب گذشته در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: عراقی های مقیم خارج با در دست داشتن شناسنامه های خود و بدون کارت الکترونیکی در انتخابات شرکت می کنند.

در 14 کشور همچون آمریکا، انگلیس، آلمان، مصر، ترکیه، امارات، اردن و ایران که تعداد شهروندان عراقی در آنها بسیار است حوزه های انتخاباتی برای اتباع عراقی در نظر گرفته شده است، اما در کشورهایی که شمار عراقی ها در آنها اندک است همچون فرانسه، اسپانیا، اتریش، نروژ، ایرلند و فنلاند ایستگاه های سیار انتخاباتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: المنار ، عراق ، وعد ، آلوسی ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار