شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد: رایزنی‌ها برای تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین در برنامه سیاسی خود بر مذاکرات مسالمت آمیز به عنوان گزینه حل و فصل برای رویارویی با اسرائیل تاکید خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد: رایزنی ها برای تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین طی روزهای آینده آغاز خواهد شد که در برنامه سیاسی خود بر مذاکرات مسالمت آمیز به عنوان گزینه حل و فصل برای رویارویی با اسرائیل تاکید خواهد کرد.

این شبکه در گزارشی که "عبدالحفیظ جوعان" خبرنگار آن در رام الله درباره موضع رژیم صهیونیستی درخصوص سخنان روز شنبه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و توافق آشتی ملی فلسطینی ها گزارش داد: شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در شرایط بسیار پیچیده ای تشکیل جلسه داد. 

یکی از مسائل حائز اهمیت در این خصوص شکست مذاکرات با اسرائیل است. 

همچنین در این شرایط، فلسطینی‌ها به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل وقت کشی می‌کند و تاکنون در عمل امتیازی نداده است.

"محمود عباس" در سخنرانی روز شنبه خود بر اساس این نتیجه گیری اعلام کرد اسرائیل یا باید مسئولیت پیامدهای اقدامات خود را در اراضی اشغالی و تسلط بر آنها بپذیرد یا اینکه به مذاکرات مشروط درباره مرزهای سال 1967بازگردد.

این شبکه در حالی که بخشی از سخنان "محمود عباس" را که در آن بر ضرورت توقف اقدامات اسرائیل برای بازگشت به پای میز مذاکرات تاکید می کرد پخش می کرد افزود: موضوع ترسیم مرزهای سال 1967، قدس و اسیران و نیز  مخالفت  با به رسمیت شناختن ماهیت یهودی اسرائیل از موضوع ها و محورهای اصلی سخنان محمود عباس و بود.

روزنه امید در سخنان محمود عباس مسئله آشتی بین فلسطینی ها بود که با تشکیل دولت توافقی آغاز خواهد شد و در آن خشونت کنارگذاشته خواهد شد و اسرائیل به رسمیت شناخته خواهد شد. البته این موضوع با برنامه گروه های فلسطینی، به ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، همخوانی ندارد.

"بسام الصالحی"، دبیر کل حزب ملت فلسطین، در این خصوص گفت: «گروه های فلسطینی می توانند برنامه ها خود را داشته باشند، اما دولت بر اساس طرح و برنامه محمود عباس تشکیل خواهد شد. 

از این روست که دولت آینده دولت گروه‌ها نخواهد بود. همچنین، به ما اعلام شد که ابومازن همه خواسته های اسرائیل یا دولت آمریکا را درباره شرط به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی حماس رد کرد.»

به نظر می رسد فلسطینی‌ها در مرحله آینده بر وحدت داخلی خود هر چه بیشتر توجه خواهند کرد و بر اساس آن دولت یکسان تشکیل خواهد شد، انتخابات برگزار خواهد شد و سازمان آزادیبخش فلسطین بدون وارد شدن به رویارویی مستقیم با اسرائیل یا آمریکا و روی آوردن به سازمان ها و نهادهای بین المللی اصلاح خواهد شد.

خبرنگار این شبکه در رام الله افزود: همان طور که محمود عباس گفت در اوج پیچیدگی‌های موجود روزنه آشتی ملی وجود دارد. از این رو، رایزنی ها برای تشکیل دولت وفاق ملی طی روزهای آینده آغاز خواهد شد که در برنامه سیاسی خود بر مذاکرات مسالمت آمیز به عنوان گزینه حل و فصل برای رویارویی با اسرائیل تاکید خواهد کرد، اما این بار با شروط مشخص و واضحی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار