اسناد جدید ادوارد اسنودن فاش کرد آمریکا به منافع امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر منافع ملی خودش اولویت می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روسیا الیوم،  اسناد جدید "ادوارد اسنودن " فاش کرد واشنگتن به منافع امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر منافع ملی آمریکا اولویت می دهد. 

بر اساس اسنادی که روزنامه نگار گاردین از اسناد افشا شده از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرد، همکاری اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در درجه اول برای تامین نیازهای امنیتی این رژیم است. 

"ریما ابوحمدیه" خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در واشنگتن، درباره افشای اسناد جدید ادوارد اسنودن گفت: اسناد جدید ثابت می کند آمریکا منافع امنیتی اسرائیل را بر منافع ملی خود ترجیح می دهد. یکی از این اسناد نشان می دهد تبادل اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در یک دهه گذشته تا حد زیادی به نفع اسرائیل بوده است. اما این مسئله غیرمنتظره نیست. 

"ایوان آیلند " تحلیلگر ارشد بنیاد «ایندیپندنت» در واشنگتن به این شبکه گفت:«این مسئله به هیچ وجه غافلگیرکننده و  غیرمنتظره نیست. به اعتقاد من بیشتر مقامات آمریکایی اگر در برابر دوربین نباشند اذعان خواهند کرد که این مسئله واقعیت دارد. آنان باید این مسئله را به طور علنی بیان کنند. من فکر نمی کنم سیاست های آمریکا و اسرائیل تغییر کند. روابط دو طرف پایدار است. با وجود آنکه بعضی مقامات آمریکایی از ادامه شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری خسته شده اند، اما این روند همچنان ادامه دارد و دولت آمریکا مجازاتی علیه اسرائیل در نظر نمی گیرد و حتی به حمایت مالی و سیاسی به آن ادامه می دهد.» 

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: این اسناد تاکید می کند با وجود آنکه رژیم صهیونیستی شریک اطلاعاتی برجسته واشنگتن هستند، آمریکا یکی از اهداف جاسوسی آن‌هاست. زیرا اسرائیلی ها می خواهند از جزئیات موضع آمریکا درباره همه مسایل مربوط به خاورمیانه اطلاع پیدا کنند. دستگاه اطلاعاتی اسرائیل سومین دستگاه اطلاعاتی خارجی است که موضع خصمانه‌ای علیه آمریکا دارد. اما افشای این مسایل نمی تواند بر ماهیت روابط تل آویو و واشنگتن تاثیر بگذارد. ماجرای "جاناتان پولارد" جاسوس اسرائیلی در آمریکا معروف ترین پرونده جاسوسی این رژیم باشد، اما مسئله فراتر از اینهاست. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان مخالفت از بین رفتن محدودیت ها بر صدور روادید برای ورود اسرائیلی ها به آمریکا هستند، زیرا نگرانی اصلی واشنگتن ورود گسترده جاسوس های اسرائیلی به این کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار