فاتحی: یکی از مشکلات اصلی بنگاه های اقتصادی در حال حاضر ، سرمایه های در گردش و سرمایه های لازم برای توسعه فعالیت های اقتصادی است که با تاسیس اینگونه صندوق ها کمک بزرگی به بنگاه های تولی و اقتصادی خواهد شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی طیب نیا وزیر اقتصاد در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بورس ،بانک و بیمه گفت : تاسیس صندوق های سرمایه گذاری و صندوق هایی برای راه اندازی پروژه ها در بازار اولیه ، یکی از برنامه های دولت برای تامین مالی پروژه ها در کشور است .

در همین خصوص محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد :  
با توجه یا این که یکی از مشکلاتی که در حال حاضر بنگاه های اقتصادی با آن مواجه هستند، سرمایه های در گردش و سرمایه های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های اقتصادی است ، در صورتی که تاسیس این صندوق ها محلی برای رانت عده ای سودجو نباشد ، می‌تواند کمک به سزایی به فعالیت های اقتصادی که زمینه ای برای  ایجاد اشتغال و درآمد برای عامه مردم است  را داشته باشد .

وی افزود : قطعا تاسیس این  صندوق ها مفید است و شرکت های تعاونی یا طرح های اقتصادی که کارآمدی بیشتری دارند یا زمینه های اشتغال زیادی را فراهم می کنند  ، باید در الویت قرار گیرند .

فاتحی در خصوص اداره این صندوق ها گفت : ما نمی‌توانیم فقط با تاسیس اینگونه صندوق ها به ایجاد توسعه و رونق بخش خصوصی امیدوار باشیم بلکه باید اداره این صندوق ها برعهده دولت باشد و از طریق سیستم بانکی تامین شود ، از طرفی هم به بخش خصوصی اجازه داده شود تا منابعی را که مازاد بر سرمایه گذاری است را وارداین صندوق ها کند و دولت هم سود متعارفی را برای آن ها در نظر بگیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد : بخش خصوصی در حال حاضر اعتماد خود را نسبت به بازار سهام از دست داده واز راه های جلوگیری از ورود این دسته از فعالان اقتصادی  به بازارهای دیگر تاسیس اینگونه صندوق هاست زیرا اگر چنین صندوق هایی وجود داشته باشد وسود تضمین شده ای به آن ها اختصاص یابد قطعا محلی برای جذب سرمایه های در گردش است که متاسفانه در حال حاضر به سمت بازارهای غیر رسمی مانند ارز ، طلا و .... سوق یافته است .

فاتحی در ادامه افزود : بهتراست که  دولت متولی این صندوق ها باشد و سود حاصل از جذب منابع ، به سمت بخش خصوصی هدایت شود و الویت تعاونی ها و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و توزیع بهتر درآمدها باشد .

وی در پایان گفت: بهترین شیوه به گونه ای است که منابع مورد نیاز از طریق دولت تامین شود ، اما در نهایت فعالیت این صندوق ها بر عهده بخش خصوصی باشد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار