در بیش از صد شهر آمریکا هزاران معترض راهپیمایی کردند تا اعتراض خود را به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح به دست پلیس در میسوری را نشان دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، هزاران معترض در بیش از صد شهر آمریکا راهپیمایی کردند تا اعتراض خود را به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح به دست پلیس در میسوری، ابراز کنند.

در نیویورک، بوستون، سنت لوئیز و فیلادلفیاراهپیمایی های گسترده ای صورت گرفت. معترضان از پلیس به علت شلیک به "مایکل براون" نوجوان سیاه پوستی که کاملا غیرمسلح بود، انتقاد کردند و خواستار متوقف شدن کشتار رنگین پوستان شدند.

در همین حال تدابیر امنیتی در شهر فرگوسن جایی که این شلیک مرگبار صورت گرفت به پلیس ایالتی واگذار شده است. این تصمیم پس از اعتراضات خشونت آمیز شبانه در این ناحیه، اتخاذ شد. برخورد تند پلیس محلی با معترضان نیز با انتقاد مواجه شده است.

"شیرین ارفعی" خبرنگار این شبک گزارش داد، صحنه های درگیری شبانه بین معترضان و پلیس، یادآور صحنه های درگیری های مصر است. اما این شهر کوچک فرگوسن در میسوری آمریکا است.

گفتنی است در این اعتراضات که از شنبه ادامه دارد و چهارشنبه شب به خشونت کشیده شد، پلیس برای کنترل معترضان به گاز اشک آور روی آورد.

بیشتر این معترضان سیاه پوستان آمریکایی هستند که می گویند حقوقشان نادیده گرفته شده است. ساکنان فرگوسن می گویند تا زمانی که عدالت برقرار نشود به اعتراضات خود ادامه می دهند.

گلن فورد تحلیلگر می گوید مردم فرگوسن و جمعیت سیاه پوست کل آمریکا درک نادرستی از رفتار پلیس ندارند، ْآنها می دانند که با رفتاری غیرانسانی مواجه شده اند، ساکنان سیاه پوست این شهر می دانند که با آنها همچون شهروندان رده دوم رفتار شده است.

نبود شفاف سازی درباره چگونگی کشته شدن مایکل براون هجده ساله، موجب برافروختن خشم سیاه پوستان شده است. خودداری پلیس از انتشار نام پلیس متخلف به دلایل امنیتی، نیز به این خشم و نارضایی دامن زده است.

این اعتراضات یادآور اعتراضات مشابهی است که به کشته شدن "ترایوان مارتین" نوجوان سیاه پوست دیگری در فلوریدا در دو سال قبل، صورت گرفت.

"گلن فورد" می گوید در سال های اخیر طغیان مردم در آمریکا عمدتا علیه خشونت پلیس بوده است. این مسئله به واقعیتی تکراری در زندگی مردم تبدیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار