دیدار دوجانبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین در مینسک پایتخت بلاروس پایان یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نشست پس از گفتگوهای چند جانبه ای برگزار شد که در آن سران کشورها تلاش کردند به یک راه حل برای پایان دادن به بحران اوکراین دست پیدا کنند.

ولادیمیر پوتین پس از دیدار با همتای اوکراینی خود ، در سخنانی در  مینسک پایتخت بلاروس درباره ی بحران اوکراین گفت: لازم است که ما گفتگوهای خود  درباره ی چندین موضوع را بیشتر کنیم.

پوتین رئیس جمهور روسیه چهارشنبه پس از گفتگو با همتای اوکراینی خود اعلام کرد در صورتی که روند صلح برای پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین آغاز شود، آماده است تا هر کاری را در این زمینه انجام دهد. 

پوتین پس از ملاقات مستقیم و رو در رو با پترو  پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین در مینسک پایتخت بلاروس گفت: روسیه در صورتی که روند صلح آغاز شود، برای پیشبرد آن هر کاری انجام خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به ادعای کی یف که اعلام کرد تعدادی از چتربازان مسکو را در خاک اوکراین به اسارت گرفته است گفت ممکن است تعدادی 
از نظامیان روسی درخلال گشت مرزی ، وارد خاک اوکراین شده باشند.

وی گفت : من هنوز گزارشی را از وزارت دفاع درباره این موضوع دریافت نکرده ام. اما براساس آن چه شنیده ام ، این نظامیان درحال گشت زنی در مرز بوده اند و در ادامه کار خود می توانستند از خاک اوکراین خارج شوند.

وی گفت: ما به عنوان طرف روسی هرکاری که بتوانیم انجام می دهیم تا پیشرفتی صلح آمیز در این وضعیت داشته باشیم. ما باید توافق کنیم. ما توافق کردیم که تشکیل یک گروه تماس  اهمیت دارد.

وی افزود: من و پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین توافق کردیم که باید گفتگوهای خود را تجدید کنیم. وضعیت دشواری است و لازم است که ما راه حلی برای آن پیدا کنیم. احتمال گفتگوهای بیشتر وجود دارد تا ما درباره ی نگرانی ها صحبت کنیم. ما درباره ی این حقیقت صحبت کردیم که لازم است ما به صورت فشرده در گروههای کاری در اوکراین و روسیه کار کنیم.ما باید قبل از دوازدهم سپتامبر تلاش کنیم روی یک پیشنهاد کار کنیم. رسیدن توافق بین روسیه و اوکراین اهمیت دارد. برای اقتصاد روسیه خطراتی وجود دارد. بعضی موضوعات به تعرفه و گمرک مربوط  می شود. ما باید به موضوعات فنی اتحادیه ی گمرکی بپردازیم.

پوتین گفت: ما و اوکراین رویکردهای متفاوتی داریم. مشکلات بسیاری وجود دارد. لازم است که ما گفتگوها را شدت بخشیم. 

پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین هم چهارشنبه پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود در مینسک گفت همه طرفها از پیشنهادهای صلح کی یف برای پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین حمایت می کنند.

پوروشنکو در اظهاراتی که در فیسبوک منتشر شد گفت: راهبرد صلح آمیز برای توسعه وضعیت اوکراین بدون این استثنا که چه کسی در نشست مینسک شرکت کرد ، مورد حمایت همه رهبران قرار دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار