یکی از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به دنبال همکاری با ایران برای متوقف کردن داعش شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی بیست، سناتور راند پل در برنامه ایی رادیویی اعلام کرد: اکنون ایران و سوریه به عنوان دو متحد با هدفی مشترک برای از بین بردن داعش وجود دارند. آنها ابزار و توانمندی این کار را دارند/

راند پل گفت: علاوه بر ایران و سوریه، ترک ها نیز باید به این مبارزه ملحق شوند.

این موضعی است که برخی از کارشناسان سیاست خارجی در واشنگتن آن را مطرح کرده اند. 

سناتور پل از همکاری با اسد صحبت می کند.

پل که یکی از نامزدهای پیشرو در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است (البته وی هنوز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده است) گفت : وی معتقد است آمریکا در مبارزه با داعش به همراه سوریه، ایران و ترکیه نقشی دارد و اگر وی رئیس جمهور شود به دنبال موافقت کنگره برای این امر خواهد بود.

اما وی ادامه داد: من همچنان با حضور نیروهای زمینی و مشارکت افرادی که در مناطق درگیر ساکنند موافقم و معتقدم ما می توانیم با حمایت هوایی و فنی در این نبرد مشارکت کنیم.

پل تاکنون نگفته است که داعش در جنگ با آمریکاست اما آنها را به همراه پنجاه گروه دیگر تهدیدی برای آمریکا خوانده است.

وی همچنین درباره رویکرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به سبب نداشتن راهبردی برای مبارزه با داعش در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

راند پل تا حدی مشارکت های زنجیره وار آمریکا را در خاورمیانه عامل قدرت گرفتن داعش خوانده است.

وی افزود: من فکر می کنم حمایت ما از متحدان داعش در جنگ داخلی سوریه و مسلح کردن متحدان آنها تا اندازه ای در قدرت گرفتن داعش نقش داشته است.

راند پل با مداخله در سوریه و لیبی مخالف بود و از پایان دادن به همه کمک های خارجی حمایت کرده بود. با این حال منتقدان راند پل ، اظهاراتش را درباره مداخله مجدد در عراق نوعی فاصله گرفتن از دیدگاههای قبلی وی می دانند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار