بمباران یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه نه تنها جنایات تروریست ها را متوقف نمیکند بلکه موجب تشدید افراطی گری در منطقه می شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری کانترپانچ ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "شموس کوکی" نوشت : حالا که ایالات متحده بمب های خود را بر سر سوریه فرومی ریزد، آیا پیشروی های تروریست های تکفیری _ بعثی در این کشور متوقف می شود ؟ این سوال کاملا عقلانی است اما یک نظریه غالب در واشنگتن دی سی وجود دارد ، جایی که سالها جنگ در خاورمیانه هیچ چیزی به سیاستمداران آمریکایی نیاموخته است . 

بمباران یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه نه تنها جنایات تروریست ها را متوقف نمیکند بلکه موجب تشدید افراطی گری در منطقه می شود . در همین حال جنگ میان دشمنان منطقه ای در سوریه نیز تشدید شده است . استراتژی اوباما در سوریه عمدا مانع نقش آفرینی بازیگران کلیدی در این کشور شده ؛ بازیگرانی که به راحتی می توانند با اعمال سیاست های قدرتمند خود جنگ در سوریه را به پایان برسانند . 

استراتژی اوباما نه تنها راهکاری مناسب برای جنگ سوریه نبود بلکه زمینه را برای مداخله نظامی هرچه بیشتر واشنگتن در خاورمیانه و بخصوص سوریه فراهم کرده و آتش جنگ در این کشور را عمیق تر و گسترده تر نموده است . 

تهران ، دمشق و مسکو برای اتحاد علیه جنگ با داعش دعوت نشده اند ، چرا در وسعتی بزرگتر آمریکا در منطقه در حال جنگ با سوریه و هم پیمانان آن از جمله روسیه ،‌ایران و حزب الله لبنان است . 

از منظر واشنگتن ، دمشق نمی تواند به ائتلاف جنگ علیه داعش بپیوندد حتی اگر "بشار اسد " بیش از دو سال است که در حال مبارزه با تروریست های داعش ، القاعده ،‌طالبان و جبهه النصره می باشد. استدلال اوباما نیز برای عدم حضور اسد در این ائتلاف "عدم مشروعیت" دولت دمشق است . 

اما نکته حائز اهمیت اینکه ائتلاف تشکیل شده توسط اوباما از کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل شده که در مقایسه با سوریه غالبا دارای حکومت های دست نشانده و دیکتاتوری هستند. سوریه درمقایسه با این کشورها سمبلی از دموکراسی و تمدن به شمار می آید . 

بخش دیگری از ریاکاری آمریکا در به اصطلاح مبارزه با تروریسم این است که شرکای منطقه ای آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش همان حکومت هایی هستند که مقدمات تشکیل و قدرت گیری داعش را فراهم کرده و می کنند. عربستان سعودی و قطر در راس هرم کمک رسانی های مالی و تسلیحاتی  به شورشیان و افراطیون تروریست در سوریه برای مبارزه علیه دولت بشار اسد قرار دارند . 

در حالی که عربستان و قطر تروریستها ( به اصطلاح جهادگر ) را به سوریه اعزام می کند اوباما از این مسئله خوشحال است که دارای ارتشی غیرآمریکایی و مستقل است که در راستای تحقق اهداف واشنگتن علیه دولت بشار اسد مبارزه می کنند . 

طی سه سال گذشته این تروریست ها بطور غیر مستقیم تحت حمایت های بی شائبه کاخ سفید قرار داشته اندو اکنون زمانی فرارسیده که کمان داعشی ها به سمت روسای غربی خود بازگشته است . انتشار ویدئوهای منتشر شده توسط داعشی ها که در آن سر خبرنگاران آمریکایی بریده می شودروح شهروندان این کشور را جریحه دار کرده است  

ائتلاف اوباما بیشتر شبیه به یک سراب است چرا که از پادشاهی هایی در حوزه خلیج فارس تشکیل شده که کاملا وابسته به واشنگتن بوده و هستند. واشنگتن سالهاست این پادشاهی های دیکتاتوری را قویا موردحمایت های مالی ، نظامی و تسلیحاتی قرار داده تا آنها بتوانند از خود در برابر انقلاب مردمی در داخل کشورهایشان محافظت کنند. 

بعلاوه اینکه اقدام آمریکا در بمباران سوریه موجب خشم و تنفر هرچه بیشتر مردم خاورمیانه از ایالات متحده و بمباران یک کشور عربی دیگر در منطقه گردیده است. واشنگتن بعنوان منفورترین هم پیمان پادشاه های خاورمیانه به شمار می آید. 

این دست مسائل بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در ظاهر مشاهده می شود . بخش های زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد که بطور اختصاصی به حمایت از تروریست های داعشی و عملکردهای جنایت آمیز آنها مشغول هستند. اکثر این بخش های حمایت کننده سازمان هایی هستند که دارای ایده هایی افراطی از دین اسلام بوده و هستند. 

در ادامه این مقاله آمده است : در حقیقت تنها پایه باریک و متزلزل حمایت های مردمی از گروه تروریستی داعش "مذهب" می باشد . به همین دلیل عنوان می شود که رژیم های دین سالار نمی توانند قویا به جنگ علیه افراطی ها و تروریست های داعشی بپردازند . بنیان سیاسی بسیار نازک این گروه نمی تواند موجب جلب حمایت های عمومی از آنها شود . 

بنابراین ائتلاف اوباما متشکل از دیکتاتوری های وابسته منطقه ای نمی تواند تضمینی درازمدت یا اطمینانی برای یک جنگ طولانی مدت باشد . خطر واقعی بمباران سوریه در حال گسترش و افزایش است . زمانی که نخستین بمب د ر منطقه ای فرود می آید عموما توسعه آن زمان چندان زیادی را نمی خواهد. 

"ماموریت خیزشی" آمریکا در سوریه آغاز شده و جرقه خیزش حضور نظامی غرب در این کشور نیز روشن شده است . اوباما اهداف غیر از اهداف تروریست های داعشی را مورد بمباران قرار می دهد که موجب خشم بسیاری از مردم سوریه شده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: داعش ، افراطی ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار