وانگ یی وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛  وانگ در این مذاکرات گفت همکاری راهبردی جامع چین و اتحادیه اروپا که پایه ای محکم و چشم اندازی روشن را برای توسعه روابط دوجانبه بوجود آورده امسال وارد دهه دوم خود می شود.

وی افزود در سفر ماه مارس امسال شی جینپینگ رئیس جمهور چین به اروپا ، شی و رهبران اروپایی تصمیم گرفتند همکاری با یکدیگر را در زمینه صلح ، توسعه ، اصلاحات و تمدن تقویت کنند.

شی تصریح کرد چین و اتحادیه اروپا باید همکاری و اعتماد دوجانبه را برپایه احترام متقابل تقویت کنند تا بتوانند زمینه ساز توسعه همکاری راهبردی جامع دو طرف باشد.
اشتون نیز به نوبه خود گفت روابط اتحادیه اروپا و چین که طی 10 سال گذشته پیشرفت سریعی داشته از ظرفیت توسعه بیشتر برخوردار است.

وی افزود روابط اتحادیه اروپا و چین یکی از دهها روابط دیپلماتیک اتحادیه اروپاست و اتحادیه اروپا سیاست دوستانه خود را درقبال چین ادامه خواهد داد.
وزیر امور خارجه چین و اشتون در این مذاکرات همچنین درباره مسائل مهمی ازجمله مسئله هسته ای ایران و اوضاع در اوکراین نیز گفتگو کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار