روزنامه واشنگتن پست درخبری از وقوع حمله به کاخ سفید درسال 2011 و عدم توانایی نیروهای سرویس مخفی در پاسخ مناسب به این حمله پرده برداشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن پست امروز در خبری فاش کرده است که در سال2011 حمله ای به کاخ سفید رخ داد که دو دختر اوباما را در خطر قرار داده؛ درحالی که نیروهای سرویس مخفی کاخ سفید نتوانستند به این حمله بطور مناسب پاسخ دهند.

این روزنامه درباره جزئیات این واقعه می‌نویسد: در یکی از شبهای تاریک ماه نوامبر سال 2011، یک مرد مسلح اقدام به متوقف کردن خودروی خود در جنوب کاخ سفید می‌کند و اسلحه خود را به سمت پنجره ای که بطور مستقیم خانه رئیس جمهور آمریکا را هدف قرار داده بود می‌گیرد و شروع به تیراندازی می‌کند.

این روزنامه سپس می‌گوید: در اثر این تیراندازی ها یکی از این تیرها به یک پنجره در طبقه دوم کاخ که فقط چند قدم با اتاق رسمی محل زندگی خانواده اوباما فاصله داشت برخورد و آن را می شکند و بقیه تیرها به چهارچوب یک پنجره دیگر برخورد می کند و با پرتاب گلوله های بیشتر، تکه هایی از چوب و سیمان بر روی زمین می‌ریزد.

در این گزارش آمده است: حداقل هفت گلوله به محل اقامت رئیس جمهوری آمریکا در طبقه بالایی کاخ سفید از فاصله تقریبا 700 یاردی از سمت جنوب کاخ برخورد می کند.

این روزنامه می‌نویسد: اوباما و همسرش در شب یازدهم نوامبر 2011 در خارج از شهر به سر می‌بردند اما دختر کوچک اوباما ساشا ومادر میشل اوباما "ماریان رابینسون" در داخل کاخ به سر می ‌بردند و این درحالی است که انتظار می‌رفت که هرلحظه دختر بزرگ اوباما"مالیا" همراه با دوستانش به کاخ برسد.

این روزنامه می‌نویسد: افسران سرویس مخفی در ابتدا تلاش کردند تا به این حمله پاسخ دهند و در حالی که تک تیرانداز کاخ اقدام به تیراندازی به سوی بخش جنوبی کاخ کرده بود یک افسرباعجله زیر بالکن طبقه دوم ایستاد و سلاح خود را گرفته و آماده شد تا صندوق مخصوص سلاح برای موارد اضطراری را بشکند.

این روزنامه در پایان می نویسد: با وجود اینکه افسران سرویس مخفی می توانستند با دوربین های نظارتی محوطه خارجی کاخ سفید را مشاهده کنند که چه اتفاقی افتاده اما ناگهان اتفاقی دیگر افتاد و از طریق بی سیم اعلام شد که "تیراندازی نکنید" "سروصدا از یک وسیله ساخت وساز در این نزدیکی بوده است.

این مورد از غفلت‌های امنیتی بوده که با وجود شکست سرویس مخفی آمریکا در شناسایی و شاید تحقیقات در حمله ای خطرناک به کاخ سفید پیشتر فاش نشده بود.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، حمله ، کاخ ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار