روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از بروز احتمالی یک بحران هسته ای در انگلیس خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "استیو کونر" در تحلیلی برای این روزنامه انگلیسی نوشت: برخی از کارشناسان هسته ای هشدار داده اند، همه رآکتورهای هسته ای انگلیس به جز یکی از آنها به دلیل قدیمی بودن و نگرانی ها درباره هزینه بر بودن یا ایمن بودن آنها باید بسته شود. آنها می گویند،تنها ایستگاه تولید برق "سایزول بی Sizewell B"  تا بعد از سال 2030 کار می کند که آن هم فقط 20 درصد تقاضای برق انگلیس را تامین می کند. مگر این که جایگزین کردن همه رآکتورها در دهه 20 آغاز شود. 

پروفسور لورنس ویلیامز، رئیس پیشین بازرسان تاسیسات اتمی می گوید،بیشتر رآکتورهای هسته ای به جز رآکتور سایز ول بی،بسیار فراتر از زمان مفیدی که برای آنها در نظر گرفته شده اند، کار می کنند و هنوز با همان ایمنی که در زمان ساخت برای آنها طراحی شده است، کار می کنند.  

پروفسور ویلیامز در عین حال هشدار داد، اما در عین حال یک نکته وجود دارد و آن این است که ممکن است ادامه فعالیت این رآکتورها هزینه بر باشد و یا اینکه اگر مدت زمان بیشتری کار کند، فعالیت آن ایمن نباشد. 

بیشتر ایستگاه های تولید برق هسته ای در انگلیس در دهه هفتاد و هشتاد ساخته شده اند و بیشتر آنها برای 25 سال کارکرد طراحی شده اند. پروفسور آندرو شری، مدیر موسسه هسته ای دالتون در دانشگاه ماساچوست می گوید، قطعا این رآکتورها هیچ کدام کم سن و سال نیستند و ممکن است به دلیل قدیمی بودن آنها مسایلی به وجود آید. وی در ادامه گفت، حتی اگر از نظر اقتصادی هم به صرفه باشد آیا می توان ایمنی آنها را تضمین کرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از مسائل اساسی مهم ایمن بودن گرافیتی است که در این رآکتورها کار می کنند. دانشمندان نگران این هستند که این گرافیت شکننده شود و به مروز زمان ترک بخورد.پروفسور جیمز مارو، استاد دانشگاه آکسفورد می گوید،‌یک ترک چیزی نیست اما سئوال مهم این است که چه میزان از آن خطرناک است و چه زمانی در آینده ممکن است این اتفاق بیفتد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار