مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های دیپلماتیک خارجی در سفارتخانه‌های ایران در دمشق و بیروت برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارتخانه های ایران در دمشق و بیروت برگزار شد. 

 شخصیت های دیپلماتیک خارجی در مراسمی که سفارت ایران در بیروت به این مناسبت برگزار کرده بود، حضور داشتند. 

نمایندگان نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان و نیز نمایندگانی از روسای جمهور سابق این کشور در این مراسم شرکت کرده بودند.

شیخ "نعیم قاسم" دبیرکل حزب الله لبنان هم در این مراسم حضور داشت.

"محمد فتحعلی" سفیر ایران در بیروت در این مراسم بر حمایت از دولت، ملت و مقاومت لبنان تاکید و ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور جدید این کشور در آینده نزدیک انتخاب شود. 

مقامات رسمی سوریه از جمله نخست وزیر، رئیس مجلس و مشاور رئیس جمهور سوریه نیز در مراسم سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در سفارت ایران در دمشق شرکت کردند. 

"استفان دی میستورا " فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه هم در این مراسم حضور پیدا کرده بود. 

"وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه در حاشیه این مراسم به المنار گفت: "ما پیروزی های بیشتری از طریق هماهنگی مستمر و دائم بین دو کشور به دست می آوریم. این هماهنگی ها تاثیر مثبتی بر محور مقاومت و پیروزی ها و دستاوردهای آن داشته است. به ویژه که سوریه هم اکنون در شرایط دشواری قرار دارد و محور مقاومت هم در حال مبارزه با تروریسم جهانی است." 

"محمد رضا شیبانی "سفیر ایران در دمشق به المنار گفت: "همه پیروزی های مقاومت به لطف و برکت خون های شهداست. دستاوردهای مقاومت در سال های گذشته تاکنون علیه رژیم صهیونیستی با تلاش مبارزان و با مقاومت و پایداری به دست آمده است."
 
"بثینه شعبان" مشاور سیاسی بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در این مراسم گفت:"ما در حالی سالگرد پیروزی انقلاب ایران را جشن می گیریم که شاهد حضور نیروهای ایرانی برای کمک به ما و کمک به حق و عدالت هستیم." 

"محمد عبدالستار" وزیر اوقاف سوریه به المنار گفت:" خط مقاومت از حزب الله گرفته تا ایران و ستون فقرات مقاومت یعنی سوریه توانست با پایداری ملت و ارتش سوریه بزرگترین پیروزی را در تاریخ به دست آورد." 

"فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه هم به المنار گفت:"اگر اسرائیل تصور می کند با وجود جنایت هایش نجات پیدا خواهد کرد، در اشتباه است. من تاکید می کنم ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، علنی یا غیرعلنی به همه این جنایت های اسرائیل پاسخ خواهیم داد." 

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، سالگرد ، انقلاب ، بیروت ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار