«بثینه شعبان» گفت ترکیه با حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها، از مشکل سازترین کشورها برای بازگشت آرامش به سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز بثینه شعبان، مشاور ارشد بشار اسد گفت:دولت سوریه تصمیم گرفته است مرزهای خود با ترکیه را امن کند و شهر حلب را در عملیاتی نظامی بازپس بگیرد.

شعبان در مصاحبه با رویترز در دفتر خود در دمشق گفت: امیدها به تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان‌دادن به جنگ سوریه اندک است.

شعبان گفت: انتظار ندارد فرایند دیپلماسی در بحران سوریه موفق شود. وی تاکیدکرداگر «تمایل واقعی بین‌المللی» برای پایان‌دادن به این بحران وجود داشت، این بحران سال‌ها پیش پایان یافته بود.

مشاور ارشد بشار اسد گفت: کشورهایی که از تروریسم در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، برای توقف این حمایت تصمیمی نمی‌گیرند و لذا ما موفقیتی برای تلاش‌های دیپلماتیک مشاهده نمی‌کنیم.

مشاور اسد در ادامه افزود: دولت سوریه قصد کنترل مرزهایمان با ترکیه را دارد زیرا ترکیه مهم‌ترین منبع تروریست‌ها و مهم‌ترین گذرگاه آنهاست. شعبان گفت: ترکیه از بحران آوارگان برای باج‌گیری از کشورهای اروپایی استفاده می‌کند. وی همچنین دولت ترکیه  را علت اصلی جنگ سوریه خواند.

مشاوراسد گفت: ترکیه مقصر اصلی بحران آوارگان است. راه‌حل بحران آوارگان بازگشت امنیت به سوریه است آن چه در سوریه رخ داد تجاوزی از جانب ترکیه است و بنابراین با صداقت کامل به کشورهای اروپایی و غربی می‌گویم ترکیه خود مشکل است. دولت اردوغان خود مشکل است و نمی‌تواند بخشی از راه‌حل باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار