اعتصاب عمومی سراسر بحرین را در چهارمین سالگرد آغاز انقلاب مردمی در این کشور فرا گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بین سال های 2011 تا 2015 تغییری در اوضاع داخلی بحرین ایجاد نشده است. معترضان بحرینی بدون خستگی به پیگیری خواسته های خود ادامه می دهند، اما خواسته های آنها همچنان بی نتیجه است. تنش های سیاسی و امنیتی در بحرین ادامه دارد. 

در ادامه این گزارش آمده است: مغازه ها در مناطق مختلف بحرین در سالگرد اعتراضات سال 2011 بسته شد و شهرهای مختلف این کشور شاهد برگزاری تظاهرات بود. معترضان بر خواست خود برای تشکیل نظام دموکراتیک در بحرین و آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق تاکید کردند. در چهار سال گذشته راه حل مسالمت آمیز بین ملت بحرین و رژیم حاکم به نتیجه ای نرسیده است. رژیم حاکم می خواهد معترضان در بعضی محله ها محدود شوند، اما آنها اصرار دارند صدای خود را به گوش همه برسانند. رژیم بحرین هر نوع دعوتی برای برگزاری تظاهرات را تلاش برای ضربه زدن به امنیت و ثبات این کشور دانست. رژیم حاکم تاکید کرد شرکت کنندگان در تظاهرات را بر اساس قوانین کیفری محاکمه خواهد کرد. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: مخالفان بحرینی معتقدند بحران در این کشور در حال گسترش است و مشکلات سیاسی این کشور حل نشده باقی مانده است. مخالفان تاکید دارند رژیم حاکم اراده ای برای تغییر و اصلاح شرایط بحرین ندارد. مخالفان بحرینی با خطر لغو تابعیت و از بین رفتن حقوق شهروندی شان روبرو هستند. بنابراین هیچ چشم اندازی برای حل بحران در بحرین وجود ندارد. نیروهای رژیم حاکم از گلوله های ساچمه ای برای سرکوب اعتراضات استفاده می کنند که باعث زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار