رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: با وجود محدودیت منابع مالی در سال آینده، حدود 9 هزار و 400 میلیارد تومان در بودجه 94 برای حوزه تحقیق و پژوهش پیش‌بینی شده که رشد 34 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد باقر نوبخت در مراسم سومین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه هدف 3 درصدی رشد بهره‌وری در اقتصاد کشور برای سومین بار در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده تا در صدر برنامه های دولت قرار گیرد،‌ اظهار داشت: ابلاغیه مقام معظم رهبری طبق اصل 110 قانون اساسی برای شروع هر برنامه توسعه‌ای در کشور صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه درطول سال‌های 91 و 92 شاهد رشد‌های 6.8 و 1.9 درصدی بودیم، افزود: با وجود محدودیت منابع مالی در سال آینده، حدود 9 هزار و 400 میلیارد تومان در بودجه 94 برای حوزه تحقیق و پژوهش پیش‌بینی شده که رشد 34 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: این برنامه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد کار کارشناسی قرار می‌گیرد و پس از تائید رهبری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: دستیابی به رقم ارتقا یافته بهره‌وری در سه برنامه گذشته بی‌نتیجه مانده است که اصلا خوب نیست.

رئیس سازمان مدیریت تصریح کرد: قرار بود در طول سه برنامه توسعه‌ای گذشته به سهم 1.3 درصدی در بهره‌وری دست یابیم اما متاسفانه از این برنامه عقب ماندیم.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی به دو مولفه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری ارتباط دارد و در موضوع سرمایه‌گذاری، تحریم‌های بین‌المللی تعامل سازنده‌ای بین ایران و سایر کشورها ایجاد نکرده است که همین امر باعث کاهش حجم سرمایه‌گذاری در کشور شده است.

 انتهای پیام/ 
برچسب ها: نوبخت ، بودجه ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار