باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در اظهاراتی مدعی شد : دولت من اوج شفافیت را با مردم آمریکا داشته و ایمیل شخصی کلینتون هم در اخبار تلویزیونی پخش شد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا درمصاحبه با شبکه " سی بی اس " اظهار داشت : من نخستین بار آدرس ایمیل " هیلاری کلینتون " وزیر خارجه سابقه را از اخبار تلویزیونی شنیدم و یاد گرفتم .هر کس دیگری نیز همزمان با من این آدرس ایمیل را یاد گرفته است . 

وی افزود : من اطمینان می دهم که این اقدامات تنها به منظور نمایش اوج شفافیت دولت من با مردم آمریکا بوده است . خوشحالم که ایمیل هایی که هیلاری از آنها برای تجارت رسمی استفاده قرار ممانعتی برای افشا ندارند . 

وزارت خارجه آمریکا این گفته را که بدلیل جنجال سازی اخیر مربوط به ایمیل " هسلاری کلینتون " در دوران چهار ساله وزارتش ایجاد نموده ، تحت فشار قرار دارد را رد کرد . 

گفتنی است اوایل هفته جاری نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن " هیلاری کلینتون " طی سال های 2009 تا 2013 که سمت وزارت امور خارجه دولت اوباما را بر عهده داشته بجای استفاده از ایمیل رسمی و اداری _ که دارای شاخصه های امنتی بالاتری در مقایسه با ایمیل های شخصی است _ از ایمیل شخصی خود برای انجام امور اداری و تجاری استفاده می کرده است . 

 همین مساله موجب بیان انتقادات شدید و اعتراض به بی احتیاطی دولت اوباما و افشای احتمالی اطلاعات فوق محرمانه شده است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، کلینتون ، ایمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار