وزیر خزانه داری آمریکا، در انجمن حامی رژیم صهیونیستی در نیویورک، امضای توافق نامه با ایران را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جاکوب لیو  که در برابر حدود یک هزار و پانصد شرکت کننده در کنفرانس سالانه جروزالم پست در یکی از هتل های بزرگ نیویورک سخنرانی می کرد، و در شرایطی که مورد اعتراض حاضران قرار گرفته بود، تاکید کرد: ما تنها چند هفته دیگر تا پایان مهلت تعیین شده برای امضای توافق نامه نهایی با ایران که ماهیت مسالمت آمیز فعالیت های هسته ای این کشور را تضمین می کند، وقت داریم.
وزیر خزانه داری آمریکا افزود: حل و فصل دیپلماتیک ( مسئله هسته ای ایران) بهترین گزینه است.
سخنرانی جاکوب لیو در این کنفرانس چندین بار به علت فریادهای اعتراض آمیز و هوکردن های حاضران قطع شد.
این مقام آمریکایی با اشاره به مذاکراتی که میان گروه پنج به علاوه یک با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور جریان دارد و همچنین با اشاره به مسئله لغو تحریمهای اعمال شده بر ضد این کشور، ابراز اطمینان کرد که تهران عناصر کلیدی برنامه هسته ای خود را متوقف کرده یا کاهش داده است .
وزیر خزانه داری آمریکا که زیر سوتهای پی در پی حاضران در کنفرانس به سخنرانی خود ادامه می داد و برگزار کننده کنفرانس از حاضران می خواست به سخنران گوش دهند، تاکید کرد : برخی اعلام کرده اند که ایران می خواهد کلک بزند، آنها می گویند تحریمهایی که ما بر ضد ایران اعمال کرده ایم در مدت اجرای توافق نامه موقت از بین خواهند رفت و این وضعیت به ایران اجازه خواهد داد به زودی به بمب اتمی دست پیدا کند. اما چنین چیزی نیست.
پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست نوشت وزیر خزانه داری آمریکا خطاب با حاضران در کنفرانس گفت: من فقط از شما می خواهم همان طور که ما به شما گوش می دهیم شما نیز به حرفهای ما گوش دهید.
این مقام آمریکایی در رابطه با ایران ابراز اطمینان کرد که معماری تحریمهایی که به علت برنامه هسته ای ایران بر ضد این کشور وضع شده است، همچنان حفظ خواهد شد تا هر زمان که احتمالا ایران توافق نامه را نقض کرد، بتوان به سرعت آنها را دوباره بر ضد این کشور به اجرا درآورد. quotation mark به گفته جاکوب لو، تحریمهایی که بر ضد ایران وضع شده اند، این کشور را از یکصد و شصت میلیارد دلار درآمدهای نفتی محروم کرده و به کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور در فاصله سالهای دو هزار و دوازده و دو هزار و چهارده منجر شده است. quotation mark
جاکوب لو که خود نیز یک یهودی ارتدکس است، در سخنرانی اش دوستی میان آمریکا و اسرائیل را برای حاضران در کنفرانس یادآوری و ابراز اطمینان کرد که هیچ یک از دولت های آمریکا در گذشته همانند دولت اوباما این اندازه برای تامین امنیت اسرائیل تلاش نکرده اند.
وی تاکید کرد در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، دولت آمریکا بیست میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار داده است. وی در این زمینه تصریح کرد آمریکا در سال کنونی میلادی چند فروند هواپیمای جنگی اف-35 در اختیار اسرائیل قرار داده است. جاکوب لو خاطر نشان کرد: با تحویل این جنگنده ها به اسرائیل، تل آویو تنها قدرت خاورمیانه است که نسل جدید و پیشرفته این هواپیماهای جنگی را در اختیار دارد.
اسرائیل سرسخت ترین منتقد توافق نامه اولیه ای است که آوریل گذشته میان ایران و قدرت های بزرگ از جمله آمریکا در سوئیس منعقد شد. پس از این توافق نامه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاشهای رسانه ای و دیپلماتیک خود را به منظور جلوگیری از انعقاد توافق نامه نهایی میان ایران و قدرت های بزرگ که مهلت سی ام ژوئن برای آن تعیین شده است، ادامه داد و هشدار داد که گزینه اقدام نظامی اسرائیل بر ضد تاسیسات هسته ای ایران همچنان روی میز است.
گروه پنج به علاوه یک شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان از بیش از بیست ماه پیش تلاش می کند توافق نامه ای با ایران در زمینه هسته ای امضا کند که ماهیت صرفا مسالمت آمیز برنامه هسته ای این کشور را تضمین کند و در ازای آن تحریم های بین المللی بر ضد این کشور برداشته شود. ایران و قدرت های بزرگ جهان دوم آوریل گذشته توافق نامه اولیه ای امضا کردند که راه را برای انعقاد توافق نامه نهایی تا سی ام ژوئن درباره برنامه هسته ای ایران باز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
دلیل اینکه میخوان با ایران توافق کنن دست یابی مجدد ب منافع مالی و اقتصادی و دیگر منافعشون تو ایرانه اونم بصورت رسمی و قانونی اونا ک بفکر ما نیستن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
این بیچاره می داند دولت آمریکا ورشکسته است ، و اعمال تحریم ها بر علیه ایران عملا تحریم شرکت ها و تولیدکنندگان آمریکائی است .
آخرین اخبار