مقامات نظامی اسبق رژیم صهیونیستی در مورد دست داشتن این رژیم در جاسوسی از مذاکرات هسته ای ایران ابراز تردید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز در پایگاه اینترنتی خود نوشت با وجود اتهامات شرکت امنیت سایبری کاسپراسکای، گروهی از مقامات بلند پایه نظامی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مورد این که اسرائیل در جاسوسی سایبری اخیر از مذاکرات هسته ای ایران دست داشته است ابراز تردید کردند.

کاسپراسکای دو هفته پیش اعلام کرده بود در نرم افزار خود در سه هتل اروپایی که مذاکرات هسته ای ایران در آنها برگزار شده بود رد پای ویروسی را پیدا کرده است که به نظر می رسد در عملیات سایبری اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله در ویروس "استاکس نت" که بسیاری می‌گویند آمریکا و اسرائیل به طور مشترک از آن برای خرابکاری در بخش‌هایی از برنامه هسته ای ایران در سال 2010 استفاده کرده بودند.

یائیر کوهن، فرمانده سابق ارتش اسرائیل روز چهارشنبه در کنفرانس سایبری دانشگاه تل آویو مدعی شد کاسپراسکای منافع خود را دارد. وی پرسید چرا پیدا کردن یک کد مشابه با استاکس نت پنج سال بعد باید یک اقدام جاسوسی جدید را به آمریکا یا اسرائیل مرتبط کند؟

وی ادعا کرد استاکس نت را یک ابرقدرت (اشاره تلویحی به آمریکا) با صد میلیون دلار ساخت و سوال اینجاست که چرا چنین ابرقدرتی این کد را پنج سال بعد تغییر نداده است؟

کوهن افزود: گرچه از نظر تئوری این جاسوسی می تواند کار اسرائیل باشد، اما ممکن است کار آمریکا یا اتحادیه اروپا نیز باشد.

کارمی گیلون، رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین بت گفت این جاسوسی ممکن است کار کشور دیگری باشد. پینچاس بارل بوچریس، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت کاسپراسکای باید اطلاعات بیشتری درباره رد پایی که پیدا کرده است به دست آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار