سناتور ضد ایرانی آمریکا ضمن دعوت از رئیس جمهور این کشور برای مناظره، گفت اوباما فقط جان کری را برای شرکت در بحث‌ها مربوط به توافق هسته‌ای می‌فرستد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، تد کروز، سناتور جمهوری خواه آمریکایی از ایالت تگزاس و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، که از جمله مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران نیز به شمار می آید، بارامک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به مناظره درباره توافق هسته ای با ایران فراخواند.

 کروز درباره اظهارات باراک اوباما در نشست خبری در اتیوپی، که به سخنان هاکبی و کروز واکنش نشان داده و این سخنان را مسخره خطاب کرده بود، گفت:« متاسفانه وی از هر فرصت و نشستی استفاده می‌کند تا به من حمله کند. جالب اینجاست که وی موضوع انتقادها را به بحث نمی کشد.

وی افزود:« من گفته بودم که براساس توافق هسته ای که اوباما به دست آورده است، بیش از صد میلیارد دلار به ایران که عمده ترین حامی تروریسم است، داده می شود که بخش عمده ای از این پولها به حماس، حزب الله، حوثی ها و دیگر تروریست‌ها می شود.»

وی در ادامه مدعی شد: «اگر این توافق نتیجه بدهد، دولت اوباما در واقع به عمده ترین تامین کننده مالی تروریسم اسلام گرای افراطی تبدیل می شود. اوباما درباره این موضوع بحث نمی‌کند، به هیچ دولت و سازمان دیگری اشاره نمی کند که بخواهد به تروریسم اسلام‌گرای افراطی پول بفرستد، بحثی درباره میلیاردها دلار تحت کنترل آمریکاست که قرار است برای تامین مالی جهادی ها استفاده شود تا آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی ها را بکشند. وی فقط به ما حمله می کند.»

وی گفت: من همین امشب از رئیس جمهور اوباما دعوت می کنم که در هر زمان و مکانی که انتخاب می کند تا درباره تاثیرات توافق هسته ای با ایران در برابر مردم آمریکا صحبت کنیم. اگر وی تا این اندازه مطمئن است، من (از مناظره با وی) استقبال می کنم ولی وی اصلا نمی خواهد خودی نشان بدهد و فقط نوچه خود جان کری را می فرستد.

ور در ادامه مدعی شد: «بیایید درباره تاثیرات این توافق صحبت کنیم، اینکه چقدر آمریکا، اسرائیل و همه دنیا با خطر روبرو می شوند. این بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکاست.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
این دوست عزیزمون جوری حرف میزنه که انگار توی این دنیا زندگی نمیکنه و کلا انگار از آمریکا بیرون نرفته.کاملا جملات و حرفهاش حتی در مقابل رئیس جمهور کشورش متکبرانه و بچه گانست.عقده دیده شدن داره.میخاد به واسطه مناظره دیده بشه.یعنی واقعا جایگاه خودشو نمیدونه این آدم؟
United States of America
حامد
۱۴:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
برادرعزیز ماانسانیم پیرودین مبین اسلام به ایرانی بودن بخصوص مسلمان بودن وپیرورسول خدا حضرت محمد(ص)وائمه اطهار(ع)بودن افتخارکن ، مرگ برآمریکا انگلیس اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
اگر اینها انسانند، من از انسان بودنم بیزارم!
آخرین اخبار