کره شمالی اعلام کرد رزمایش‌های نظامی آمریکا عامل به بن بست رسیدن مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مقامات پیونگ یانگ عامل برهم خوردن مذاکرات هسته‌ای این کشور را اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا دانستند و اعلام کردند واشینگتن تلاش کرده است کره شمالی را در این باره مقصر جلوه دهد، حال آنکه خود مسئول اصلی برهم خوردن مذاکرات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد اوج بی‌شرمی و دورویی است که آمریکا بر طبل گفتگو و انعطاف پذیری می‌کوبد و در عین حال اقدام به برگزاری رزمایش‌های نظامی مکرر می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: این اقدام واشینگتن جزء حیله و نیرنگ برای مقصر خواندن پیونگ یانگ در به بن بست رسیدن مذاکرات نیست. 
وی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه آمریکا به رزمایش‌های سالانه مشترک خود با کره جنوبی پایان ندهد گفتگوهای شش جانبه بر سر برنامه هسته‌ای این کشور ازسرگرفته نخواهد شد. 

شش کشور حاضر در مذاکرات هسته‌ای کره شمالی بیش از شش سال است که با یکدیگر دیدار نکرده‌اند و هرگونه تلاشی برای ازسرگیری روند گفتگوها با بن بست مواجه شده است. 
به دنبال توافق هسته‌ای اخیر ایران، مقامات آمریکا پیشنهاد کرده اند چنانچه پیونگ یانگ نیز همانند تهران در مسیر مذاکره قدم بگذارد امکان مصالحه وجود دارد. 
این در حالیست که نمایندگان کره شمالی در کنفرانس های خبری پکن، نیویورک و ژنو تاکید کرده‌اند پیونگ یانگ قصد ندارد درباره زرادخانه هسته‌ای این کشور گفتگو کند و برخلاف ایران ، کره شمالی یک کشور برخوردار از تسلیحات هسته ای است. 
کره شمالی تاکنون سه آزمایش موفقیت آمیز هسته ای انجام داده و جامعه بین الملل برای دستیابی به رویکردی جدید در قبال این کشور تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است. 

برخی کارشناسان آمریکایی به تازگی هشدار داده اند کره شمالی برای توسعه برنامه هسته‌ای خود در 5 سال آینده آماده می‌شود و در بدترین سناریو می‌تواند تا سال 2020 (1399) به یکصد سلاح هسته ای دست یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار