کمبود منابع طبیعی، گسترش درگیریهای نظامی و افزایش بلایای طبیعی موجب شده است تغییر روند جمعیت جهان دارای اهمیتی دو چندان شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست؛ سازمان ملل متحد پیش بینی جدیدی از روند افزایش جمعیت جهان تا سال 2050 (1429) ارائه داده است که نشان می‌دهد، کره خاکی در آستانه یک بحران جدی قرار دارد. جمعیت جهان تا 35 سال آینده از 7.3 میلیارد نفر فعلی به 9.7 میلیارد نفر می‌رسد. این آمار 100 میلیون نفر بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی سازمان ملل است که 2 سال پیش ارائه شده بود.

تقریبا نیمی از این افزایش جمعیت به قاره آفریقا تعلق دارد. جمعیت این منطقه به 2.5 میلیارد نفر خواهد رسید که دو برابر آمار فعلی است. نیجریه با 413 میلیون نفر جمعیت می‌تواند رتبه سوم پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از انحصار آمریکا درآورد. هند تا سال 2022 (1401) جمعیتی بیش از چین خواهد داشت. این کشور 6 سال زودتر از پیش‌بینی‌های اولیه به رتبه نخست پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌رسد.

با افزایش جمعیت جهان، روند کهنسالی نیز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد بطوریکه میانگین سن ساکنان زمین در سال 2050 حدود 36 سال پیش‌بینی شده است. این میانگین سنی در سال 2100 به 42 سال افزایش می‌یابد. در سال 2050 آمار مرگ و میر از آمار موالید سبقت می‌گیرد. در اروپا رشد جمعیت منفی خواهد شد و تنها راهکار متعادل‌سازی جمعیت جهان، استقبال از مهاجرت است.

روند افزایش جمعیت قاره‌های مختلف به شرح زیر است:


نمودار جمعیت جهان تا سال 2050+ نمودار

مقایسه جمعیت جهان در سه دوره زمانی مختلف (میلیارد نفر):

نمودار جمعیت جهان تا سال 2050+ نمودار

10 کشور پرجمعیت جهان در سه دوره زمانی مختلف:

نمودار جمعیت جهان تا سال 2050+ نمودار

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار