شرایط سنی موجب شده است "جو بایدن" احتمالا فقط یک دوره رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ "جو بایدن،" معاون رئیس جمهور آمریکا، برای حضور در انتخابات دور آتی ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کاندیداتوری کرده است و در رقابت درون حزبی باید "هیلاری کلینتون" دیگر نامزد حزب دموکرات را پشت‌سر بگذارد؛ اما وی در این راه با یک مشکل جدی مواجه است. 

"بایدن" 72 ساله فرصت چندانی برای دو دوره حضور در کاخ سفید ندارد و در برخی سخنرانی‌هایش نیز اذعان کرده است قصد دارد فقط در یک دوره 4 ساله ریاست دولت را برعهده بگیرد. وی که از عملکرد سیاسی خود اطمینان دارد مدعی شده است آتشی در فضای سیاسی آمریکا به راه می‌اندازد. 

شاید در نگاه اول اقبال "هیلاری کلینتون" برای پیروزی در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها بیشتر از "بایدن" باشد؛ اما رسوایی ایمیل‌های "کلینتون" و اطمینانی که شهروندان آمریکایی به صداقت و درستی "بایدن" دارند ممکن است همه معادلات را برهم بزند. با توجه به قدرت گرفتن "دونالد ترامپ" در حزب جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها باید با تفکر و دوراندیشی بیشتری نامزد نهایی خود را برای رقابت‌های انتخاباتی سال آینده آمریکا انتخاب کنند. این دو حزب دیدگاه‌های کاملا متفاوتی در امور داخلی و بین‌المللی دارند و قدرت گرفتن هریک می‌تواند مسیری که آمریکا در آن قرار دارد را به کلی تغییر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار