اعطای جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه‌ها از سوی معاونت علمی

آیین نامه اعطای جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه‌ها از سوی معاونت علمی با هدف محوریت رفع مشکلات بومی اعطا می‌شود.

محمود شیخ‌زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آیین نامه جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه‌ها از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اعطا می‌شود و هدف از این طرح رفع مشکلات بومی با رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی است. 

وی در ادامه تاکید کرد: در مراحل اولیه 14 دانشگاه و 10 دانشگاه در حوزه وزارت علوم و چهار دانشگاه در حوزه وزارت بهداشت حضور یافته‌اند. 

زین‌الدین با اشاره به جزئیات این طرح خاطر نشان کرد: این طرح به این صورت است که اگر یک شرکت فناوری در داخل دانشگاه کار فناوری و نوآوری انجام دهد و محصولی را به نتیجه برساند از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 5 درصد فروش شرکت را تا سقف مشخصی به دانشگاه جایزه می‌دهیم. 

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که این طرح در دیگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی انجام نمی‌شود ارتباط‌گیری ناموفق این دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان است که اگر این مشکل بر طرف شود دیگر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از جایزه طرح پایلوت استفاده کنند. 

وی افزود: دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران این طرح را به طور کامل عملیاتی کرده‌اند و دیگر دانشگاه‌ها به مرور این طرح را با وجود پتانسیل‌های موجود اجرایی و عملیاتی خواهند کرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار