اتحادیه اروپا از توافق میان این اتحادیه، بروکسل و آمریکا درخصوص محافظت از اطلاعات برای مقاصد قضایی، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد بروکسل ،‌اتحادیه اروپا و آمریکا سه شنبه درباره محافظت از اطلاعات که به اروپایی ها امکان می دهد در صورت استفاده سوء از اطلاعات شخصی آنان در آمریکا به دستگاه قضایی این کشور شکایت کنند ،‌به توافقی دست یافتند.

«ورا یورووا»  کمیسر امور دادگستری اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این توافق پس از اجرا سطح بالایی از محافظت همه اطلاعات شخصی را که مقامات قضایی دو سوی اقیانوس اطلس مبادله می کنند، ‌فراهم خواهد کرد.
 
وی افزود: این توافق به ویژه تضمین خواهد کرد همه شهروندان اروپایی حق داشته باشند ببینند حقوق مربوط به اطلاعات شخصی آنان در دادگاه های اروپایی اجرا خواهد شد.  
این توافق که به تبادل اطلاعات برای مقاصد قضایی مربوط است پس از چهار سال گفتگو منعقد شد.

این گفتگوها به سبب نگرانی های اروپایی های از افشاگری های مربوط به شنودهای گسترده ای که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا انجام داده اند، سخت شده بود.
این توافق راه را برای طرح اتحادیه اروپا درایجاد مرکز جمع آوری اطلاعات مسافران شرکت های هوایی باز می کند.

این طرح که آمریکا درخواست کرده است، مدت زمانی طولانی در پارلمان اروپا با بن بست مواجه شده بود . در پارلمان اروپا یافتن توازنی بین محافظت از زندگی خصوصی و مبارزه با تروریسم موجب بحث های زیادی شده بود.

کمیسیون اروپا اعلام کرد این توافق گام مهمی برای برقراری اعتماد در تبادل اطلاعات بین اتحادیه اروپا و آمریکا است .

این توافق همچنین باید پیش از اجرا به تصویب کنگره آمریکا برسد.

«اریک هولدر» وزیر وقت دادگستری باراک اوباما در آن هنگام گفته بود در صورتی که اطلاعات انتقال یافته از کشورهای اروپایی به دستگاه های قضایی آمریکا سپس منتشر شود شهروندان آمریکایی می توانند به دادگاه های اروپایی شکایت کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار