سازمان ملل اعلام کرد در سال 2015 میزان مرگ ناشی از مالاریا 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، «سازمان بهداشت جهانی» و «یونیسف» در گزارشی مشترک اعلام کردند میزان مرگ و میر ناشی از مالاریا 60 درصد کاهش یافته است. در این گزارش آمده است استفاده از آزمایش‌های تشخیصی پیشرفته‌ و توزیع گسترده پشه‌بند در 15 سال اخیر سبب شده است میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری 60 درصد کاهش یابد.

طبق این گزارش، آمار مبتلایان به مالاریا در سال 2015 به 214 است و پیش بینی می‌شود 438 هزار نفر از آنان جان خود را از دست بدهند. این درحالی است که 15 سال پیش، از میان 262 میلیون فرد مبتلا به مالاریا، 840 هزار نفر جان باختند. بیشتر قربانیان این بیماری کودکان زیر 5 سال هستند.

براساس این گزارش، اگر میزان مرگ ناشی از مالاریا از سال 2000 تا کنون تغییر نکرده بود، 6.2 میلیون نفر دیگر نیز جان می‌باختند. بیشترین کاهش مرگ و میر در آسیا رخ داده است؛ درحالیکه کشورهای آفریقایی در این زمینه هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته‌اند.

«آنتونی لیک،» مدیر اجرایی یونیسف، اعلام کرد: «به دلیل پیشرفت کند مهار مالاریا در آفریقا، باید امکانات و منابع بیشتری به این منطقه که بالاترین آمار ابتلا به مالاریا را در جهان دارد، اختصاص یابد.» وی در ادامه تاکید کرد درصورتیکه مبارزه با مالاریا ادامه یابد، ریشه کنی این بیماری ممکن خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار